حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد مطرح کرد:

اهتمام جدی برای تحقق سند یزد نوین

اهتمام جدی برای تحقق سند یزد نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: با توجه به رویکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و اهتمام به تحقق سند تحولی یزد نوین حمایت‌های خوبی توسط این شرکت برای توسعه و ارتقای حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان شده است.

مسلم فلاح‌زاده در گفتگو با «یزدرسا»، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شهرک غذا و دارو در سال گذشته اظهار کرد: اجرای طرح ایجاد شهرک صنعتی غذا و دارو از مصوبات سفر استاندار به شهرستان تفت است که با صدور سند این شهرک صنعتی، مراحل ایجاد زیرساخت‌های لازم و آماده‌سازی زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران کلید خورد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد افزود: اراضی هر شهرک یا ناحیه صنعتی بعد از اینکه در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفت، عملیات عمرانی مربوط به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مانند شبکه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب و همچنین تأسیسات مورد نیاز برای استقرار صنایع آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی غذا و دارو در محور یزد– شیراز به مساحت 90 هکتار ایجاد خواهد شد که می‌تواند زمینه استقرار صنایع پاک و کم آبخواه را فراهم کند و برای تسریع در تحقق این مصوبه سفر استاندار همه ظرفیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد به کار گرفته می‌شود.

فلاح‌زاده در پاسخ به اقدامات صورت گرفته درخصوص توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: با توجه به رویکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و اهتمام به تحقق سند تحولی یزد نوین در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم حمایت‌های خوبی توسط این شرکت برای توسعه و ارتقای حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان شده است.

وی با تأکید بر ادامه حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی یزد از واحدهای صنعتی دانش بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: مشوق‌هایی برای شرکت‌های دانش بنیان در خصوص شرایط واگذاری حق بهره‌برداری از زمین، در مناطق ویژه و شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در نظر گرفته شده است و در کنار این مشوق‌ها، با توجه به پروژه‌های ارتقای سطح دانش اقتصاد دیجیتال سند تحولی، برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تورهای صنعتی و حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت‌های ویژه‌ای در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان اینکه تاکنون 88 هزار متر مربع اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شده است تصریح کرد: حقوق انتفاع عرصه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان و صنایع پیشرفته دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرایط مختلف در اولویت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از