حالت تاریک
سه‌شنبه, 03 مهر 1403
ایجاد چالش برای جبهه مقاومت هدف رژیم صهیونیستی
کارشناس و تحلیلگر مسائل استراتژیک عنوان کرد:

ایجاد چالش برای جبهه مقاومت هدف رژیم صهیونیستی

کارشناس و تحلیلگر مسائل استراتژیک در یزد گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان نشان‌دهنده تلاش رژیم صهیونیستی برای به چالش کشیدن قدرت محور مقاومت است.

علی دهقانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان اینکه عملیات تروریستی در لبنان به وضوح توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکا طراحی و هدایت شده است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در طول سال‌های اخیر، به دفعات از طریق اقدامات تروریستی و نظامی، تمامیت ارضی کشورهای منطقه را نقض کرده و به‌ویژه با هدف قرار دادن مردم غیرنظامی و بی‌گناه، از جمله کودکان، سعی دارد تا جامعه بین‌المللی را به بی‌ثباتی و ناامنی بکشاند.

وی افزود: این اقدامات صهیونیست‌ها تنها به هدف ایجاد رعب و وحشت در بین مردم لبنان و سایر کشورهای منطقه انجام می‌شود، از سوی دیگر تلاش دارد تا به آخرین ریسمان‌های پوسیده را برای حفظ خود چنگ بزند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل استراتژیک عنوان کرد: این دفعه، رژیم صهیونیستی با حمله به لبنان و مجروح کردن سفیر جمهوری اسلامی ایران، خط قرمزهای ایران را رد کرد و همان‌طور که در ماجرای ترور شهید زاهدی نیز ایران نشان داد که عبور از این خطوط قرمز بی‌پاسخ نخواهد ماند، می‌توان پیش‌بینی کرد که پاسخ ایران به این حمله تروریستی سنگین و قاطع خواهد بود، چراکه ایران با عملیات‌هایی مانند وعده صادق ثابت کرده که در دفاع از مردم و خاک خود مصمم و جدی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین به نقش کشورهای منطقه در مقابله با این جنایات اشاره کرد و گفت: کشورهای محور مقاومت باید با اتحاد و هماهنگی بیشتری به این اقدامات پاسخ دهند؛ اکنون زمان آن رسیده است که نیروهای مقاومت، چه در لبنان و چه در سایر نقاط منطقه، با افزایش هماهنگی‌ها و آمادگی‌های خود، پاسخی متناسب به این جنایات بدهند و اجازه ندهند که این رژیم بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای به جنایات خود ادامه دهد.

دهقانی‌زاده افزود: این حملات نشان‌دهنده تلاش رژیم صهیونیستی برای به چالش کشیدن قدرت محور مقاومت است، اما تجربه ثابت کرده است که چنین اقداماتی نه تنها به تضعیف این نیروها منجر نمی‌شود، بلکه انسجام و همبستگی بیشتری در میان کشورهای مقاومت ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم خونخوار صهیونیستی از هیچ جنایتی ابا ندارد، گفت: در این حملات زنان و کودکان بیشترین آسیب را دیدند و متاسفانه حمایت دولت‌های غرب و عدم اتحاد کشورهای اسلامی باعث شده تا کودکان بیشترین آسیب را متحمل شوند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از