حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
ارائه تسهیلات تبصره 16 و 18 رقم زد؛

ایجاد 7 هزار اشتغال با ارائه تسهیلات

ایجاد 7 هزار اشتغال با ارائه تسهیلات

ارائه تسهیلات تبصره 16 و 18 به واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادیی در سال‌های 1400 و 1401، زمینه اشتغال بیش از 7 هزار نفر را در استان یزد فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، رشد و رونق کسب و کارها و ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین مواردی است که در چرخه اقتصادی کشورها، تأثیر می‌گذارد، از این رو، دولت جمهوری اسلامی ایران، هر ساله در قانون بودجه در خصوص حمایت‌های مالی از کسب و کارها و اشتغال‌زایی، تعیین تکلیف می‌کند.

از جمله طرح‌های حمایتی دولت در قانون بودجه، با هدف توسعه کسب و کارها و اشتغال‌زایی، وام و تسهیلات تبصره 16 و 18 قانون بودجه است که می‌تواند تأثیرات زیادی در وضعیت اقتصادی یک استان و کشور داشته باشد.

با ارائه تسهیلات مالی، بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی قادر خواهند بود سرمایه‌گذاری بیشتری در تولید و توسعه فعالیت‌های خود انجام دهند که این منجر به افزایش تولید و اشتغال در استان می‌شود و در نتیجه افزایش تولید و اشتغال منجر به رشد اقتصادی استان می‌شود که با افزایش تولید و درآمد، درآمد ملی کلان نیز افزایش خواهد یافت.

بنابه گزارش اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد در دولت سیزدهم در سال 1401، 14 هزار و 258 میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات تبصره 16 به استان یزد ابلاغ شد که از این میزان 11 هزار و 256 میلیارد ریال آن به استان یزد تخصیص یافت.

براساس این گزارش در سال 1401، 9 هزار و 823 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 به 7 هزار و 652 طرح در استان یزد پرداخت شده است که زمینه اشتغال 6  هزار و 548 نفر را در این مدت ایجاد کرده است.

ایجاد 7 هزار اشتغال با ارائه تسهیلات

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، در خصوص تسهیلات تبصره 18 نیز گفت: سهمیه تخصیصی ابلاغی تسهیلات تبصره 18 به اداره کل تعاون استان یزد در سال 1400، 600 هزار میلیارد ریال بوده که 505.6 هزار میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: از میزان تسهیلات تخصیص‌یافته از تبصره 18 در سال 1400،  591/03 هزار میلیارد ریال به 94 طرح تولیدی در استان یزد پرداخت شده که موجب اشتغال 394 نفر در استان یزد شده است.

 

فلاحتی افزود: در سال 1401 نیز از 634/5 هزار میلیارد ریال تسهیلات تخصیصی تبصره 18 در استان یزد، 392 هزار میلیارد ریال به 43 طرح پرداخت شد که زمینه اشتغال 130 نفر در استان یزد را فراهم کرد.

 

با ارائه تسهیلات بنگاه‌های تولیدی قادر به تولید محصولات بیشتر و بهبود کیفیت محصولات خود خواهند بود. این موضوع می‌تواند باعث افزایش صادرات و درآمد ارزی برای استان شود.

ایجاد 7 هزار اشتغال با ارائه تسهیلات

همچنین با ارائه تسهیلات، بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی قادر به بهبود فناوری، کیفیت و به‌روز رسانی تجهیزات خود خواهند بود. این موضوع باعث افزایش رقابت‌پذیری آن‌ها در بازار داخلی و خارجی خواهد شد.

 

یکی دیگر از مزایای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری است، با افزایش فعالیت‌های تولیدی و رشد اقتصادی، استان جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز خواهد شد که منجر به افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی خواهد شد.

 

بنابراین، ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی یک استان می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد آن استان کمک کند و تأثیرات مثبت بسیاری بر زندگی مردم و پویایی اقتصاد آن داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از