حالت تاریک
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن سایت خبری یزد رسا هستید؟
مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد خبر داد:

بازدید 10 درصد جمعیت استان از نمایشگاه یزد

بازدید 10 درصد جمعیت استان از نمایشگاه یزد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: بازدید از نمایشگاه بهاره امسال یزد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در تاریخ نمایشگاه‌های یزد بالاترین میزان را ثبت کرد.

محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در استان یزد گفت: برپایی 13 نمایشگاه بهاره در سطح استان یزد از اواخر بهمن‌ماه تا پایان اسفند برنامه‌ریزی شده است که به تدریج در برخی از شهرستان‌ها برپا شد و در شهرستان یزد نیز در اکرمیه، شاهدیه و مرکز استان برگزار شد و برپایی آن در دیگر شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها ادامه داد: به جزء برای نمایشگاه بین‌المللی یزد ابزاری برای سنجش میزان استقبال مردم از سایر نمایشگاه‌های استان وجود ندارد، در نمایشگاه بین‌المللی یزد دستگاه‌های پلاک‌خوان نصب است و تعداد خودروها شمارش می‌شوند و براساس ارزیابی‌های میدانی و نمونه‌های مختلف زیادی که در ساعت‌های مختلف روز گرفته می‌شود تعداد تقریبی سرنشین خودروها نیز سنجیده می‌شود و براساس این اطلاعات تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی تخمین زده می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در برپایی نمایشگاه بهاره امسال یزد با برنامه‌هایی که انجام گرفت حوزه معاونت اقتصادی رأسا ورود کرد تا واحدهای تولیدی که می‌توانستند به معیشت مردم کمک کنند و همچنین سکوهای تنظیم بازار در این نمایشکاه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار متر از متراژ نمایشگاه به سکوهای تنظیم بازار که عمدتا فروشگاه‌های خوشنام و بزرگ یزد بودند اختصاص یافت و برخی از کالاها حتی با زیر قیمت تولیدکننده و مصرف عمده با تفاوت فاحش نسبت به قیمت بازار عرضه شد، حتی قیمت برخی کالاها 40 درصد و بیش‌تر با قیمت بازار تفاوت داشت.

پاکدل با اشاره به اینکه برای مردم تخفیف‌های 50 درصدی برخی کالاها از طرف فروشندگان جای سؤال دارد، افزود: فروشگاه‌های بزرگ به دلیل حجم بالای فروششان مخصوصا پس از اینکه وارد سکوهای تنظیم بازار شدند از تخفیف‌های حجمی واحدهای تولیدکننده برخوردار می‌شوند بر فرض اگر 30 درصد سود مجازشان برای یک کالا باشد به جهت حجم بالای خرید یک سری هدف‌گذاری‌هایی از طرف تولیدکنندگان به واسطه حجم بالای فروش برای آنها گذاشته می‌شود و  از این‌رو تخفیف‌های مازاد را به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: در نمایشگاه تمام اقلام معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، شکر، همچنین شوینده‌ها، نوشیدنی‌های پرمصرف ارائه شد، چند سکوی تنظیم بازار عرضه‌کننده میوه نیز میوه را  تقریبا با قیمت میادین تره بار و به صورت خرده‌فروشی در این نمایشگاه عرضه کردند که با استقبال خوبی همراه شد.

پاکدل اضافه کرد: گوشت منجمد گوسفندی پنج تکه در حجم بالا، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 20 هزار تومان، مرغ گرم با قیمت 5 هزار تومان زیر قیمت بازار، گوشت گوساله منجمد در هر روز بدون محدودیت، اقلام مورد نیاز ماه رمضان مانند خرما و همچنین آجیل با قیمت بسیار خوب معقول نیز در این نمایشگاه عرضه شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عرضه کالا به صورت مستقیم و با حذف سود واسطه‌ها به شدت بر کاهش نرخ تورم تأثیرگذار است، گفت: نمایشگاه بهاره در یزد امسال با عرضه مستقیم کالاها به ویژه در حوزه گروه کالای خوراکی‌ها توانست 30 تا 40 درصد سفره مردم را بزرگتر کند و قدرت خرید مردم را به این میزان افزایش دهد.

وی تصریح کرد: گروه کالایی خوراکی‌ها و مسکن بیشترین تأثیرگذاری را بر تورم استان یزد دارند و بالای 90 درصد اثر تورمی ما منتج از این دو گروه کالایی است و با اقداماتی که صورت گرفته امیدواریم که تورم ماهانه اسفندماه معقول باشد و  جزو استان‌هایی با تورم پایین باشیم و وضعیت بهتری برای مردم رقم بخورد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه بهاره امسال یزد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در تاریخ نمایشگاه‌های یزد بالاترین میزان را ثبت کرد، اضافه کرد: بیشترین بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد زیر 70 هزار نفر بوده است و میزان بازدید از این نمایشگاه بهاره نسبت به بالاترین بازدید از نمایشگاه‌های قبلی دو برابر بود.

پاکدل افزود: بیش از 139 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که قطعا میزان بازدیدکننده بیش از این تعداد بوده است چرا که در برخی از ایام برپایی این نمایشگاه تعداد زیادی از خودروها وارد محوطه‌ای که شمارش خودروها انجام می‌گرفت نشدند و تقریبا بیش از 10 درصد جمعیت استان از این نمایشگاه بازدید داشتند.

وی تصریح کرد: حوزه معاونت اقتصادی استانداری یزد برای نمایشگاه‌های سال 1403 به ویژه آنهایی که بر سفره مردم تأثیرگذار هستند برنامه ویژه‌ای دارد و از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی که تولیدکننده کالاهای مصرفی استان هستند می‌خواهیم که حتما در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند و برای واحدهایی تولیدی که کالاها را با کف قیمت در این نمایشگاه‌ها در اختیار مردم قرار دهند سیاست‌های حمایتی ویژه در نظر گرفته می‌شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از