حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
برداشت 480 تن گیاه دارویی در یزد
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی یزد خبر داد:

برداشت 480 تن گیاه دارویی در یزد

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 2 هزار و170 هکتار از اراضی استان یزد به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد از این میزان سالیانه حدود 480 تن انواع گیاه دارویی برداشت می شود.

علی ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با اشاره به اینکه 2 هزار و 170 هکتار از اراضی استان یزد زیر کشت گیاهان دارویی است، اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان یزد مربوط به محصول زعفران با 880 هکتار، گل محمدی با 540 هکتار و سایر گیاهان دارویی نیز سهم 750 هکتاری از این میزان سطح زیر کشت دارند که این میزان، سالیانه حدود 480 تن انواع گیاه دارویی در استان برداشت می شود.

وی ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان یزد باتوجه‌به تغییرات آب‌وهوایی که موجب خشکسالی‌های متعدد و کاهش نزولات آسمانی شده است به‌شدت پیگیری و جزو سیاست‌های اصلی مسئولان مربوطه است. 

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه مهم‌ترین گیاه دارویی کشت شده در استان یزد گل محمدی است، گفت: زعفران، زیره سبز، زیره سیاه، آنغوزه و مرزنجوش یزدی از دیگر گیاهان دارویی مهم کشت شده در استان یزد هستند که در اکثر شهرستان‌های استان نیز قابلیت کشت را دارند.

ایزدی خرده‌مالکی و کوچک بودن قطعات اراضی را مهم‌ترین مانع بر سر راه توسعه کشت گیاهان دارویی در یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: هزینه‌های بالای تولید، عدم وجود بذور اصلاح شده، کمبود مراکز تولید و تکثیر گیاهان دارویی و کمبود متخصص گیاهان دارویی از دیگر مشکلات و موانع موجود بر سر راه کشت گیاهان دارویی استان یزد است.

وی تدوین استانداردها و مقررات بهداشتی تولید و فراوری محصولات گیاهان دارویی را جزو راهکارهای پیشنهادی برای توسعه گیاهان دارویی ذکر و گفت: برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان و مرتفع‌شدن موانع و مشکلات موجود در این زمینه به دنبال صدور سلامت محصول و همچنین تنظیم دستورالعمل کاشت گیاهان دارویی در گلخانه هستیم تا بتوانیم از این طریق شاهد رشد کاشت گیاهان دارویی در استان باشیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از