حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد:

برنامه‌های اقتصادی قاضی‌زاده هاشمی در یزد

برنامه‌های اقتصادی قاضی‌زاده هاشمی در یزد

رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در استان یزد گفت: دولت مردم، دولت خانواده سه کارویژه اقتصادی را در استان یزد دنبال خواهد کرد.

امین قرنی یزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در رابطه با کارویژه‌های دولت امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در استان یزد، اظهار کرد: برنامه‌های دولت مردم، دولت خانواده متناسب با بوم استان یزد دنبال خواهد شد. با توجه به نگاه آقای قاضی‌زاده سه محور در یزد دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: استان یزد از جمله استان‌های پیشرو در زمینه آموزش است و شاخص توسعه انسانی این استان ۷۹۹ هزارم بوده و رتبه سوم کشور را از حیث شاخص توسعه انسانی دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در استان یزد با بیان اینکه پتانسیل عظیمی از جوانان نخبه کشور در یزد متمرکز هستند، گفت: در سال گذشته از ۱۷۲ شرکت دانش‌بنیان یزد درآمدی ۹ هزار میلیارد تومانی حاصل شده است.

قرنی یزدی با بیان اینکه استان یزد پتانسیل علمی را دارد تبدیل استان یزد به قطب‌ علمی و دانش‌بنیان کشور از جمله برنامه‌های و دولت مردم، دولت خانواده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت مردم، دولت خانواده در استان یزد حمایت و تکمیل چرخه‌های تولید دانش و چرخه‌های تولید ثروت از شرکت‌های دانش‌بنیان در یزد است.

وی با بیان اینکه استان یزد ۴.۷ درصد از معادن کشور را در خود دارد و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان ارزش‌افزوده از معادن یزد تولید شده است، اظهار کرد: معادن یزد حاضر نیستند حساب‌های بانکی خود را به استان برگردانند؛ البته این مختص یزد نبوده و عموماً تمرکز حساب بانکی را در تهران دارند. باید معادن حقوقی باید به دولت پرداخت کنند که ۱۵ درصد سهم استان است و معمولاً و همیشه پرداخت نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در استان یزد تصریح کرد: کارویژه دیگری که دولت مردم، دولت خانواده در استان‌های معدنی از جمله استان یزد دنبال خواهد کرد، برگرداندن حقوق حقه استان‌ها به خود آن‌ها است.

قرنی یزدی افزود: یکی از برنامه‌های دولت مردم، دولت خانواده افزایش سهم استان‌ها از حقوق دولتی است و این سهم را به شکل کامل به استان‌ها پرداخت کند تا در جهت توسعه خود متناسب با زیست‌بوم خود استفاده کنند.

وی گفت: توسعه گردشگری از دیگر کارویژه‌های دولت مردم، دولت خانواده در استان یزد است؛ یزد حدود ۶۰۰ اثر ثبت‌شده تاریخی و دو هزار گردشگر خارجی در سال دارد. افق گردشگری یزد در افق ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ جذب ۲۰ هزار گردشگر خارجی بوده است و تقریباً ۱۰ درصد از برنامه گردشگری یزد محقق شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در استان یزد افزود: یکی از برنامه‌های دولت مردم، دولت خانواده تحقق حداقل ۱۰ هزار گردشگر در یک برنامه چهارساله برای یزد متصور است.

رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در استان یزد ادامه داد: دولت آقای قاضی‌زاده حمایت‌های مالی و تسهیلات بانکی را برای تقویت زیرساخت‌های اقامتی در استان یزد انجام خواهد داد.
انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از