حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اتاق اصناف یزد خبر داد:

برگزاری انتخابات اتحادیه مواد پروتئینی تا پایان فروردین

برگزاری انتخابات اتحادیه مواد پروتئینی تا پایان فروردین

رئیس اتاق اصناف یزد گفت: انتخابات اتحادیه مواد پروتئینی یزد اگر اعضا مشارکت لازم را در برگزاری آن داشته باشند تا پایان فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، در شرایطی که بازار گوشت و مرغ استان یزد در یک سال اخیر وضعیت مناسبی نداشته و به‌دفعات شاهد موضوعاتی مانند کمبود مرغ و گوشت، افزایش قیمت، خروج مرغ از استان و دیگر موارد بوده است؛ ولی متأسفانه مرغ و گوشت در استان هیچ‌گونه اتحادیه‌ای نداشت.

علت عدم وجود اتحادیه برای دو این کالای اساسی در این یک سال، انحلال اتحادیه مواد لبنی و اتحادیه گوشت و قصابان استان بود که ظاهراً در راستای هماهنگی و چابکی بیشتر این تصمیم گرفته شده است؛ اما این چابکی نه‌تنها حاصل نشد، بلکه منجر به نابسامانی بیشتر هم شد.

در این یک سال نیز مدام مسئولان سازمان صمت و اتاق اصناف استان توپ را در زمین یکدیگر انداخته و طولانی‌بودن روند دریافت مجوز را علت عدم تشکیل اتحادیه مواد پروتئینی ذکر می‌کردند و به‌دفعات وعده‌هایی مانند دو ماه دیگر، چند ماه دیگر و... را دادند؛ اما با بازنشسته شدن معاون بازرگانی سازمان صمت یزد و تغییر رئیس اتاق اصناف یزد به نظر می‌رسد گره این اتحادیه نیز در آستانه بازشدن است تا شاید نابسامانی بازار مرغ در یزد به سرانجام برسد.

علیرضا آسایش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا»، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده تا انتخابات اتحادیه مواد پروتئینی در اواخر فروردین‌ماه برگزار شود، گفت: این اتحادیه بیش از ۳۷۰ نفر عضو دارد که برای این انتخابات هیات مدیره این اتحادیه هشت نفر کاندید شده اند و برای بازرسی این اتحادیه نیز ۳ نفر کاندید شده اند. 

وی افزود: بر اساس قانون در دور اول انتخابات باید حداقل یک‌سوم از اعضای اتحادیه و در دور دوم حداقل یک‌چهارم از اعضای این اتحادیه در انتخابات اتحادیه مواد پروتئینی شرکت کنند که در صورت عدم حضور حداقل میزان تعریف شده، باید تصمیم دیگری در راستای انتخاب رئیس این اتحادیه اتخاذ کرد. 

رئیس اتاق اصناف یزد با اشاره به لغو انتخابات در دور اول به علت عدم مشارکت اعضا در مورد علت مشارکت پایین در انتخابات دور اول بیان کرد: احتمال می‌دهیم؛ چون اتحادیه لبنیات با اتحادیه قصابان ادغام و اتحادیه مواد پروتئینی را ایجاد شده، اعضای این دو اتحادیه انگیزه لازم برای مشارکت را ندارند.

وی در پایان گفت: امیدواریم انتخابات اتحادیه مواد پروتئینی برگزار شود و هرچه زودتر به سرانجام برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از