حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل انتقال خون استان یزد:

تخصیص تمام اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به یزد

تخصیص تمام اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوبات مرتبط با انتقال خون استان یزد در سفر رئیس‌جمهور به این استان تخصیص داده شد.

محمدرضا آقایی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد اظهار کرد: در مجموع دو دوره سفر رئیس جمهور دو پروژه ایجاد مرکز سیار خونگیری با اعتبار ۱۰ ملیارد تومان و پروژه تکمیل پایگاه انتقال خون اردکان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شد.

وی افزود: تمام بودجه پروژه مرکز سیار خونگیری تامین و این مرکز با نام «شهدای انتقال خون» ایجاد شد و هم‌اکنون آماده به کار است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد ادامه داد: این پروژه با حضور مدیرعامل انتقال خون ایران و مشاور وزیر بهداشت افتتاح شد و به دلیل ۱۰۰ درصد بومی و ایرانی بودن این پروژه در نوع خود بی‌نظیر است.

آقایی تصریح کرد: این مرکز به عدالت در خدمت و ایجاد امکان دسترسی اهدای خون به تمام نقاط استان بسیار کمک خواهد کرد و با استانداردهای به روز مطابقت دارد.

وی با اشاره به پروژه تکمیل انتقال خون اردکان عنوان کرد: تمام اعتبار این پروژه مربوط به سفر رئیس جمهور به یزد جذب شد و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین مابقی اعتبار معادل ۱۵ میلیارد تومان این پروژه در بهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

گفتنی است؛ مرکز سیار خونگیری «شهدای انتقال خون» به صورت کاملا بومی و مطابق با استاندارهای جهانی توسط کارشناسان انتقال خون یزد طراحی شد که یک دستاورد بزرگ برای استان یزد محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از