حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
عضو شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد:

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد برآمده از دفاع‌مقدس

تفکر بسیجی ایدئولوژی کارآمد برآمده از دفاع‌مقدس

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: تولد تفکر بسیجی به عنوان ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس و الگو گیری از آن در عراق و سوریه در مقابله با داعش از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است.

محمدمهدی نیکونژاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یکی از بی نظیرترین مقاطع تاریخی و فراموش نشدنی ملت ایران و از حوادث بسیار مهم عصر حاضر است، گفت: مردم ایران در شرایطی که تازه با نهضت اسلامی خود به رهبری پدرانه حضرت امام خمینی (ره) توانسته بودند حکومتی جدید را در کشور شکل دهند و هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جدید را آرایش نداده و تحت فشارهای تبلیغاتی و اقتصادی برخی  قدرت‌های بزرگ بودند و در آن زمان آشوب‌های داخلی در بعضی از نقاط کشور و همچنین ترورهای کور در جریان بود، که در این هنگام دچار تهاجم نظامی ارتش عراق نیز شدند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: تهاجمی که در آن کشور عراق از همه امکانات حداکثری برای شروع یک جنگ تمام عیار برخوردار بود، مشکل مالی نداشت و حمایت تسلیحاتی هم می‌شد و تبلیغات جهانی هم به نفع وی بود.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی که کشور ایران آمادگی حداقلی برای دفاع نداشت، توانست با رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) و ایستادگی مردم و مجاهدت رزمندگان اسلام به مقابله با قوای متجاوز عراق بپردازد و همه سرزمین‌های اشغالی خود را با عملیات نظامی بازپس بگیرد و برای نخسین بار یک وجب از خاک کشور هم در تصرف ارتش متجاوز باقی نماند، که نتایج و دستاوردهای بزرگی را برای ملت به ارمغان آورد.

نیکونژاد با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت ایران تصریح کرد: از برکات مهم دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خود باوری بود، ملت ایران در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند‌ که باید خود را باور کنند و با تکیه بر توانمندی‌های خود به‌ویژه جوانان، کشور را اداره کنند.

وی افزود: تأثیر این خودباوری، بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین دفاعی، نمود فزاینده‌ای داشته است که می‌توان به اختصار به داشتن روحیه قناعت و صرفه جویی، ابتکار عمل در ساخت قطعات، وسایل و تجهیزات مورد نیاز، خودکفایی در کالاها و تجهیزات اساسی در مقابل تحریم‌های اقتصادی، رشد باورهای دینی و معنوی، تولد تفکر بسیجی به عنوان ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس و الگو گیری از آن در عراق و سوریه در مقابله با داعش، رشد فضایل اخلاقی و معنوی و در نهایت تکلیفی عمل کردن در دفاع به عنوان یک وظیفه و ... اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد علت تجاوز عراق به ایران را انگیزه‌های ایدئولوژیک دانست و عنوان کرد: تجاوز عراق به ایران علل، اهداف و انگیزه‌های ایدئولوژیک، سیاسی و ارضی داشت که برخی از آن‌ها دارای پیشینه‌ای تاریخی و برخی مربوط به وقوع انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین علل و اهداف عراق از حمله به ایران می‌توان اعمال حاکمیت بر اروند رود به عنوان منطقه حساس استراتژیک، مقابله با صدور انقلاب، تحریک و تشویق آمریکا در راستای بازسازی اعتبار خودش در منطقه غرب، تصرف و تجزیه قلمرو ارضی ایران، برتری و کسب جایگاه هژمون در منطقه به عنوان یکی از آرزوهای دولت وقت عراق در آن دوران، رهبری جهان عرب و .... دانست.

نیکونژاد با اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: این روزها که ماموریت اصلی دشمن بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها قتل نفوس معنوی مردم است، جهاد تبیین برای ممانعت از سلب حیات روحیِ حتی یک نفر از جامعه تکلیفی همگانی است.

وی ادامه داد: برای جهاد تبیین و موفقیت در این جهاد که در اصل مبارزه با جنگ شناختی دشمنان است، باید به این نکته اساسی توجه کنیم که کار دشمن در این جنگ، ‌تلاش برای فریب از طریق دروغ‌گویی،‌ شایعه‌سازی،‌ سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و کوچک‌شماری یا انکار افتخارات، موفقیت‌ها و پیشرفت‌هاست.

نیکونژاد در پایان گفت: در جهاد تبیین افزون بر افشای دروغ‌های دشمن در مورد انقلاب اسلامی و تبیین حقایق، واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، به صورت تهاجمی چهره واقعی دشمن و واقعیت‌های نظام سلطه، ‌جنایت‌ها و خیانت‌های آنان را افشا کند، البته برای توفیق در این جهاد مقدس، باید به الزامات آن از قبیل داشتن اخلاص، توکل، ‌توسل، اطلاعات درست، زبان گویا، ذهن فعال، صبر و حوصله برای شنیدن و گوش دادن، به ویژه به حرف‌های جوانان توجه داشت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از