حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

حضور در انتخابات حق و تکلیف است

حضور در انتخابات حق و تکلیف است

امام‌جمعه موقت یزد گفت: حضور در عرصه مهم انتخابات یک حق بزرگ و همچنین تکلیفی بر دوش آحاد جامعه است که باید از آن شایسته استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که صبح امروز در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات باید مردم با هر نوع سلیقه و خط فکری مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه باید بدانیم که مشارکت در انتخابات و تلاش برای داشتن سرنوشت بهتر زمانی به ثمر خواهد نشست که افراد صالح را از میان نامزدهای مختلف برگزینیم، افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین موضوع کشور است که باید همه مردم رسالت دینی و ملی خود را به‌درستی انجام دهند.

امام‌جمعه موقت یزد به اهمیت مشارکت بالای مردم در این انتخابات در هشتم تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: حضور در این عرصه مهم یک حق بزرگ و همچنین تکلیفی بر دوش آحاد جامعه است که باید از آن شایسته استفاده کرد.

امام‌جمعه موقت یزد همچنین با تبریک عید سعید قربان به اهمیت بررسی آن و گرامیداشت اعیاد در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید برای رسیدن به قرب الهی و کسب تقوا تلاش کرد.

محمدی بیان کرد: عید سعید قربان یک روز بزرگ و ارزشمند برای مسلمین عالم است و مظهر عینی به خدا رسیدن و بنده او شدن است که از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است.

نماز عید سعید قربان امروز در دیگر شهرها و روستاهای استان اقامه شد و مردم در این عید که مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است با حضور در نماز عید قربان از خدای خود طلب بخشش و آمرزش کردند.

قرائت دعای روح‌بخش ندبه از دیگر برنامه‌های مراسم نماز عید قربان در یزد بود.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از