حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
ردپای شهدا در میراث ناملموس کشور؛

دفاع مقدس میراثی فرهنگی‌معنوی که باید حفظ شود

دفاع مقدس میراثی فرهنگی‌معنوی که باید حفظ شود

دستاوردهای دفاع مقدس میراث فرهنگی ناملموس است که می‌بایست این میراث فرهنگی معنوی، نسل به نسل منتقل و پاسداری شود.

به گزارش یزدرسا، هشت سال دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل، یادآور بزرگی و شکوه ملت ایران و بزرگ مردانی است که جانانه در مقابل دشمن ایستادند و از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و عزت و افتخار آفریدند.

رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با دلاوری، ایمانی محکم، عزمی راسخ و استوار در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و در مقابل دشمن متجاور چنان دفاع جانانه ای کردند که در تاریخ جنگ‌های معاصر بی سابقه و بی‌نظیر است.

جنگ هشت سال دفاع مقدس دوره فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است، دورانی که اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان از همه داشته هاشان گذشتند و در میدان های نبرد با دشمن بعث و هم پیمانانشان از میهن اسلامی دفاع کردند.

این دوران حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

هشت سال دفاع مقدس دستاوردهایی ارزشمندی برای ملت بزرگ ایران اسلامی داشت و مردان و زنان پرافتخاری از میان فرزندان مام میهن آنها را رقم زدند و باید امروز بیش از هر زمان این ارزش ها و دستاوردها در جامعه و در میان اقشار مختلف جامعه احیا و ترویج شود.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه در گفتگو با یزدرسا، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس تجلی اراده‌ یک ملت برای دفاع از عدالت بود که باعث شد ارزش‌های معنوی و دینی در جامعه پررنگ شود و نسلی از جنس نور در ایران اسلامی، ارزش‌های انقلاب را متجلی کند.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم حفظ دستاوردهای دفاع مقدس ادامه داد: دستاوردهای دفاع مقدس میراث فرهنگی ناملموس است که می‌بایست پاسداری و صیانت شود و بهترین گام برای حفاظت از آن روایت‌گری و انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جوان است تا این میراث فرهنگی معنوی، نسل به نسل منتقل و پاسداری شود.

دشتی با بیان اینکه جنگ نرم امروز با توجه به ماهیت آن اهمیت بالاتری نسبت به جنگ سخت هشت ساله دارد، عنوان کرد: جنگ دیروز سخت افزاری و بر پایه ادوات نظامی بود اما جنگ امروز نرم‌افزاری و بر پایه باور و اعتقاد است و به مراتب مهم‌تر است و لازمه مقابله با آن، شناخت صحیح فرهنگ و مدیریت فرهنگی است.

وی ادامه داد: بی‌شک فرهنگ اولی بر سیاست است و مبارزه در این صحنه از دانش و معرفتی خاص را طلب می‌کند و شایسته است که مدیران فرهنگی از فرهیختگی لازم برای مقابله با جنگ نرمی که با صرف هزینه‌های گزاف از سوی دشمنان نظام و انقلاب به راه افتاده است، برخوردار باشند و این موضوع به قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری نیز در بیانات و فرمایشات خود مکررا به این مهم اشاره کردند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه جهاد، فرهنگ انقلاب اسلامی است که می‌بایست ارزش‌های متعالی آن به نسل حاضر منتقل شود، تصریح کرد: همدلی مردم با نظام و انقلاب رمز کلیدی جهاد در تمام عرصه‌هاست. مردم صاحب‌خانه اصلی نظام و انقلاب هستند و در صورت لحاظ کردن این سرمایه در تمامی شئون تصمیم‌گیری، شاهد جهاد در عرصه‌های نوین هستیم.

امروز همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم عزت و سربلند و بیش از آرامش، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و جانفشانی‌های شهدا هستیم، باید قدر و منزلت ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی را بدانیم و ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از