حالت تاریک
دوشنبه, 02 مهر 1403
دولت‌مردان بیشتر باید از خون شهدا پاسداری کنند
همسر شهید اشترزاده:

دولت‌مردان بیشتر باید از خون شهدا پاسداری کنند

همسر شهید اشترزاده گفت: دولت‌مردان باید در راستای پاسداری از خون شهدا بیش از هر فرد دیگری گام بردارند؛ حمایت از مردم و خانواده شهدا و حفاظت از بیت‌المال و دادن حق مردم یکی از راه‌های پاسداری از خون شهدا است.

عصمت نیکخواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه شهید محمود اشترزاده کارمند اداره مسکن و شهرسازی یزد بودند، عنوان کرد: در دورانی که جنگ شورع شده بود، همسر من از صبح که به محل کار خود می‌رفتند در برخی از شب‌ها تا دیر وقت کار می‌کرند، اما یک شب بسیار دیر به خانه آمدند و زمانی که من علت را جویا شدم ایشان گفتند که تعدادی شهید که برای اصفهان بود به اشتباه به یزد آمده بود.

وی ادامه داد: ایشان تصمیم داشتند تا پیکر مطهر شهدا را با کامیون به اصفهان ببرند، ایشان به بالای کامیون می‌روند و از یزد تا اصفهان در میان تابوت‌ها می‌ایستند تا تابوت‌ها تا اصفهان سالم برسند و علت دیر آمدن ایشان به منزل نیز این موضوع بود.

همسر شهید اشترزاده با اشاره به اینکه سفارش این شهید بزرگوار همواره بر پشتیبانی از نظام و انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: در بخشی از وصیت‌نامه ایشان آمده بود که اگر من شهید شدم از کسی انتظاری نداشته باشید و تنها از امام و انقلاب حمایت کنید.

وی با اشاره به ضرورت پاسداری از خون شهدا تصریح کرد: دولت‌مردان باید در راستای پاسداری از خون شهدا بیش از هر فرد دیگری گام بردارند؛ حمایت از مردم و خانواده شهدا و حفاظت از بیت‌المال و دادن حق مردم یکی از راه‌های پاسداری از خون شهدا است، چرا که شهیدان به عنوان خط‌شکن برای حفظ خاک، مال، ناموس و رفاه مردم شهید شدند.

همسر شهید اشترزاده گفت: شهیدان برای دین، مملکت و انقلاب در این مسیر گام برداشتند و جوانان امروز می‌توانند با خواندن زندگینامه شهدا و مشاهده فیلم‌های این قهرمانان هم با اسطوره‌های کشور خود آشنا شوند و هم افکار غربی که شبکه‌های معاند سعی در انتشار آن در این مملکت را دارند، خنثی کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید اشترزاده تصریح کرد: پاک‌دستی، اخلاق‌مداری، حفاظت از بیت‌المال، حمل به دستورات دین و خانواده‌دوستی از جمله ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود که در طول زندگی مشترک قریب به هشت سال این ویژگی‌ها بسیار من را تحت تاثیر قرار داد.

گفتنی است؛ شهید محمود اشترزاده رکن آبادی متولد بیستم شهریور ماه ۱۳۳۶ در محله گنبدسبز یزد در  تاریخ هشتم بهمن ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از