حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
رئیس‌جمهور ایران از اسلام به خوبی دفاع کرد
امام جمعه یزد:

رئیس‌جمهور ایران از اسلام به خوبی دفاع کرد

امام جمعه یزد گفت: الحمدالله رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل از اسلام، انقلاب اسلامی و فلسطین به خوبی دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوا اظهار کرد: تقوا یک انقلاب درونی و تربیت روحی است، این حرکت معنوی به سوی خداوند است و برای حاصل شدن این تحول روحی و اخلاقی باید به نکات زیادی توجه کرد که یکی از آن‌ها شناخت خداوند و مسئله توحید است.

وی افزود: روند تکامل و سیر به سوی خداوند از جمله اهدافی است که خداوند متعال در راستای آفرینش انسان داشته است، حرکت عالم و موجودات همه براساس حکمت و هدف الهی است.

امام جمعه یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انسان از بدو تولد تا لحظه مرگ در مسیر جهاد و مبارزه است، عنوان کرد: انسان از همان ابتدا در حال تلاش برای زندگی است و جهاد مقاومت در مسیر اهداف الهی نیز از جمله جهادهایی که انسان در طول زندگی با آن رو به رو است.

*امید بستن به غرب خاکستر شدن در آتش غرب را به دنبال دارد

وی افزود: انسان با مقاومت و تلاش در مسیر خود است که در نهایت به موفقیت و پیروزی می‌رسد و مبارزه با دشمن داخلی و خارجی نیز از جمل مواردی است که انسان باید آن را انجام دهد تا به پیروزی برسد.

ناصری با بیان اینکه انسان باید در طول زندگی با امید به پیروزی در مقابل سختی‌ها ایستادگی کند، عنوان کرد: نباید برای دشمن ارزشی قائل شد و به ظالمان و قدرتمندان ظالم تکیه کرد، نباید ظالمان را تقویت کرد و به آن‌ها دل داد، چرا که زمانی که به سوی استکبار حرکت کنیم در آتش ظلم آنان سوخته و خاکستر خواهیم شد.

وی افزود: اگر به دامن غرب و استکبار متوسل شویم قطعا خاکستر خواهیم شد؛ نباید به غیر از خدا تکیه کرد و باید به خداوند امید بست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه علت پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس دلبستگی نیروهای ایرانی به خداوند بود، گفت: ایمان و توسل مردم به خداوند در دوران دفاع مقدس از مهمترین دلایلی بود که باعث پیروزی ملت ایران در این جنگ نابرابر شد.

*ملت ایران برای حفظ حقوق خود در برابر غرب ایستادگی کنند

وی عنوان کرد: ملت ایران نباید استقلال خود را از دست دهند و باید به تکیه بر توان داخلی همچون دوران دفاع مقدس در جنگ نرم نابرابر و تحریم‌های سخت ایستادگی کند و قدرت خود را حفظ کند.

ناصری با بیان اینکه مسئولان کشور باید به این نکته توجه کنند که غرب برای مردم ایران تنها ضرر است، گفت: غرب و آمریکا هیچ منفعتی برای ملت و کشور ایران ندارند؛ الحمدالله رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل از اسلام، انقلاب اسلامی و فلسطین به خوبی دفاع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه معدن طبس اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از کارگران معدن در طبس مظلومانه در مسیر کار و جهاد جان خود را از دست دادند؛ مسئولان صنایع و معادن باید دقت کنند تا دیگر در کشور شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری نباشیم.

ناصری با اشاره عملیات‌های لبنان و جبهه مقاومت بیان کرد: امیدواریم که حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کند و به امید خداوند غده سرطانی رژیم صهیونیستی از دنیا محو خواهد شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از