حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار یزد:

رئیس جمهور سنگری برای دفاع از اسلام است

رئیس جمهور سنگری برای دفاع از اسلام است

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار یزد گفت: رئیس جمهور باید خود را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند.

علی‌اکبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلابی گفت: مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری نکات متعددی را در مورد شاخصه‌های یک فرد اصلح بیان فرمودند که یکی از آنها اعتقاد به اسلام، جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.

وی متعهد بودن به قوانین اسلام و دارا بودن حسن سابقه را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور تراز دانست و افزود: خدمتگزار بودن طبقه ضعیف جامعه از دیگر شاخصه‌های فرد اصلح است، امام خمینی(ره) نیز همیشه مسئولان را به توجه به کوخ‌نشینان توصیه می‌کردند و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید دارند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار یزد آراستگی اخلاقی و حسن اخلاق را از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح خواند و ادامه داد: رهبری در 14 خردادماه امسال در سالروز رحلت حضرت امام(ره) از نامزدهای انتخاباتی خواستند که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، توهین و تخریب نکنند و این مورد همواره در دوره‌های مختلف مورد اشاره ایشان بوده است.

وی افزود: یک رئیس جمهور باید شجاع باشد تا تصمیمات جدی و مهمی را در مواقع لزوم بگیرد، تصمیمات یک رئیس جمهور با تصمیمات یک مدیر میانی در دستگاه‌های شهرستانی و استانی بسیار متفاوت است، تصمیمات رئیس جمهور در کلان بین‌الملل، جهان اسلام، منطقه، کشور و ملت تاثیرگذار است و لذا شجاعت در تصمیم شاخصه‌ای است که باید حتما رئیس جمهور داشته باشد.

عزیزی گفت: اهل تقوا و معنویت، دوری از اشرافی‌گری در زندگی شخصی، حقیقی و حقوقی، ساده زیست، مجری قوانین اسلام و قانون اساسی، ادامه‌دهنده خط امام و رهبری(ره)، فعال، پرتحرک و برنامه‌ریز از جمله ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیان ویژگی‌های شهید رئیسی، همدلی صادقانه با مردم و نظارت میدانی در سفرها را مطرح کردند و سرعت عمل در قبال حوادث و همدردی با مردم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های شهید جمهور بود همین حادثه‌ای که برای شهید رئیسی رخ داد در یک کار میدانی و حین انجام امورات کشور و منطقه بود.

معاون استاندار یزد گفت: رئیس جمهور نباید دارای فساد مالی، اخلاقی، عقیدتی و سیاسی باشد، همه مسئولان باید در همه برهه‌ها فساد ستیز باشند، خودشان پاک باشند، مخصوصا یک رئیس جمهور که رئیس بزرگترین قوه در نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید خود را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند، باید طعم فقر  را چشیده باشد تا از پابرهنگان دفاع کند،  اگر خودش از خانواده اشرافی و ثروتمند باشد نمی‌تواند فقیران و مستمندان را درک کند، شهید رئیسی هم در دوران کودکی پدر خود را از دست داده بود و سختی زندگی را چشیده بود و با فقر بزرگ شد و مردم مستضعف را درک می‌کرد.

عزیزی با بیان اینکه رئیس جمهور تراز به آرمان‌های امام(ره) و رهبری اعتقاد دارد، گفت: رئیس جمهور باید از مسائل اساسی و سیاسی روز جهان، منطقه، کشور اطلاعات کافی داشته باشد، دارای بصیرت سیاسی باشد و ولایتمدار واقعی باشد.

وی خادم‌الرضا بودن، جامع‌الاطراف بودن، عالم مجاهد، خدمتگزار صمیمی و مخلص، تلاش بی وقفه برای خدمت به مردم در همه مدت مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، کارآزموده در مدیریت‌های کلان، مزین به پرهیزگاری و خردمندی، برخورداری از تحصیلات حقوقی در کنار فقاهت، مسئول کارآمد و با کفایت، متمسک به ارزش‌های اساسی انقلاب، تلاش‌گر و جهادی ، ساده‌زیستی و سلوک شخصی را از ویژگی‌های شهید رئیسی در کلام رهبری دانستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: شهید رئیسی یک لحظه از مواضع انقلابی کوتاه نیامد، موجب امید و اعتماد در بین مردم شد، در دوره‌های قبل از  دلت شهید رئیسی بخشی از اعتماد مردم به نظام ریزش کرده بود اما در دولت شهید رئیسی اعتماد مردم به نظام برگشت که این اعتماد را می‌توان در تتشییع شهید رئیسی مشاهده کرد.

عزیزی اضافه کرد: حضور میدانی در حوادث و ایجاد همدلی بین قوا از دیگر شاخصه‌های شهید رئیسی بود، وی ناملایمات زیادی را می‌دید اما هیچ موقع به دلیل اینکه تفرقه‌ای ایجاد نشود سخنی نمی‌گفت، مسئولیت‌پذیری و دوری از بهانه تراشی از دیگر ویژگی شهید رئیسی بود که به دولت هم تسری داده شده بود و به بدنه دولت توصیه کردند که بهانه‌تراشی نکنند چرا که کارهای روزمره مردم بر زمین می‌ماند.

وی گفت: توجه به جوان‌گرایی در مجموعه دولت، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور و گره نزدن مسائل کشور به برجام، کد خدا و دهکده جهانی و برجسته کردن شعارهای اسلامی و انقلابی از ویژگی‌های شهید رئیسی است، در حالی که بخشی از انقلاب از مسیر و ریل خود خارج شده بود شهید رئیسی آن را به مسیر خود برگرداند و مسیر انقلاب را دوباره ترمیم کرد. همچنین تحرک در سیاست‌‌های خارجه ایجاد شد و آمارهایی که در مراودات منطقه‌ای و جهانی داشتند با آمارهای هشت ساله برخی رئیس جمهور برابری می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از