حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
برای افزایش تولید جو انجام شد؛

راه‌اندازی مزرعه تحقیقی ترویجی جو در شهرستان خاتم

راه‌اندازی مزرعه تحقیقی ترویجی جو در شهرستان خاتم

رئیس مرکز فتح‌آباد گفت: مزرعه تحقیقی ترویجی جو با عنوان مقایسه عملکرد لاین‌های امیدبخش جو با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و ترویج شهرستان خاتم ایجاد شد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خاتم، روح‌الله دهقان گفت: مزرعه تحقیقی ترویجی جو با عنوان مقایسه عملکرد لاین‌های امیدبخش جو با رقم شاهد در شرایط شهرستان خاتم با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و ترویج این شهرستان ایجاد شد.

 رئیس مرکز فتح آباد فزود: با عنایت به اهمیت ایجاد مزارع تحقیقی- ترویجی با هدف شناسایی و رصد لاین‌ها و ارقام جدید محصولات مختلف در سطح مزارع شهرستان و پایش سازگاری این ارقام جدید با اقلیم منطقه، هرساله لاین‌های جدید در سطح شهرستان کشت می‌شود تا کشاورزان و کارشناسان از نزدیک شاهد نتایج این تحقیقات باشند.️

 وی تصریح کرد: از این رو به منظور بررسی پاسخ لاین‌های امیدبخش جو، سه لاین با هدف مقایسه عملکرد با رقم شاهد نصرت، گوهران، یوسف و ارغوان در سطح دو هکتار در شرایط نرمال، شرایط خشکی و شرایط شوری کاشت شد.

 دهقان گفت: شهرستان خاتم با بیش از ۸۷۹ هکتار جو آبی با میانگین تولید چهار تن در هکتار، ۶۰ درصد جو استان را تولید نموده و دارای رتبه اول تولید جو در استان هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از