حالت تاریک
دوشنبه, 02 مهر 1403
عضو شورای شهر یزد مطرح کرد:

رنگ آمیزی برای حفظ درختان شهری

رنگ آمیزی برای حفظ درختان شهری

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای کنترل و مبارزه با آفات گیاهی در سطح شهر قسمتی از تنه درختان با محلول مخصوص رنگ آمیزی می شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فاطمه زارع گفت: برای کنترل و مبارزه با آفات گیاهی در سطح شهر قسمتی از تنه درختان با محلول مخصوص رنگ‌آمیزی می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: ترکیب محلول کائولین وبردو بر روی تنه درختان به‌صورت رنگ‌آمیزی انجام می‌شود تا باعث حفظ و آفت‌زدایی آن شود.

وی ادامه داد: در راستای ممانعت از آفتاب‌سوختگی و حرکات آفات خاکزی به سمت تنه درختان، جلوگیری از فعالیت باکتری‌ها و قارچ‌ها، جلوگیری از سرمازدگی و همچنین ایجاد زیبایی منظر شهری در فضای سبز موجود در اکثر بلوارهای سطح شهر در مناطق پنج‌گانه این رنگ‌آمیزی انجام پذیرفته است.

زارع تصریح کرد: تاکنون ۲۸۰۰۰ اصله از درختان معابر و بوستان‌ها پوشش رنگ بر روی تنه انجام‌گرفته و برنامه‌ریزی برای سم‌پاشی ۱۵۰ هزار اصله در حال انجام است که تاکنون حدود ۱۰۰۰۰ اصله درخت سم‌پاشی صورت پذیرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط‌زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ابراز داشت: کنترل آفات و بیماری‌های گیاهان، باتوجه‌به تنوع گونه‌های گیاهی در سطح شهر در طول سال و به طور مستمر انجام می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از