حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

رونمایی از مستند در تکاپوی صبح در یزد

رونمایی از مستند در تکاپوی صبح در یزد

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و هنرمندان پیشکسوت یزدی، از مستند در تکاپوی صبح رونمایی شد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی صداوسیمای استان یزد، مستند در تکاپوی صبح ۳۰ دقیقه‌ای بوده که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن عباسی سرچشمه ساخته شده، مروری بر زندگی و آثار ارزشمند استاد اکبر قلم سیاه دارد. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف رسانه ملی هویت محوری است، گفت: ما در صداوسیمای مرکز یزد تلاش کردیم این هویت را در آثار مختلف تقدیم مخاطبان کنیم که نمونه آن نیز مستند در تکاپوی صبح است.

کریمی افزود: این فیلم مستند روایت‌گر جنبه‌های مختلف شخصیتی و آثار علمی و پژوهشی استاد اکبر قلم سیاه است که سالیان سال در کسوت معلمی وقت خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و ادبی صرف کرده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم مستند با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در صداوسیمای مرکز یزد تهیه و تولید شده است، گفت: این اثر قرار است به‌زودی از شبکه یزد و شبکه‌های سراسری پخش شود.

عباسی، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر گفت: مستند پرتره «در تکاپوی صبح» روایت‌گر زندگی و آثار ارزشمند استاد اکبر قلم سیاه است. استاد قلم سیاه از پیشکسوتان آموزش‌وپرورش است که سالیان طولانی در دبیرستان‌های یزد مشغول به تعلیم بوده در رشته ادبیات و فلسفه بوده است. 

عباسی افزود: همچنین وی از برجسته‌ترین پژوهشگران تاریخ و فرهنگ و هنر یزد است که تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ مقاله در روزنامه و مجلات مختلف و ۳۵ جلد کتاب در این زمینه به چاپ رسانده است و یکی از شاخص‌ترین این کتب دانشنامه یزد است که تاکنون چهار جلد آن به چاپ رسیده و جلد پنجم آن نیز آماده چاپ است.

وی ادامه داد: مدت‌زمان مستند پرتره «در تکاپوی صبح» ۳۰ دقیقه است که در زمان دو ماه فلمبرداری و تدوین و آماده پخش شده است. این مستند به‌زودی از شبکه یزد و شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

در پایان این مراسم از استاد اکبر قلم سیاه و عوامل تولید این مستند فاخر تجلیل شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از