حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

سمن‌های فعال حوزه جوانی جمعیت یزد حمایت می‌شوند

سمن‌های فعال حوزه جوانی جمعیت یزد حمایت می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: این اداره کل تاکنون ۳۰ درصد از بودجه حمایتی خود را  به سازمان‌های مردم نهاد جمعیت و تسهیلگر ازدواج اختصاص داده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، زهیر حاجی‌حسینی گفت: جهت ترویج فرهنگ فرزندآوری به عنوان یک ارزش مهم در خانواده، جامعه و بومی سازی آن در استان، توجه به توانمندی سازمان‌‌های مردم نهاد به‌عنوان افرادی که خود از دل همین مردم هستند نقش تاثیرگذاری دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان داشت: در راستای ماده ۳۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این اداره کل، تاکنون ۳۰ درصد از بودجه حمایتی خود را  به سازمان‌های مردم نهاد جمعیت و تسهیلگر ازدواج، تشکل های فرهنگی و گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی مساجد و... در جهت کاهش سن ازدواج، تسهیل ازدواج جوانان، تشویق به فرزندآوری و استحکام خانواده اختصاص داده است. 

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۳۹ قانون مذکور مبنی بر اختصاص پنج درصد از اعتبارات پژوهشي به مطالعات و پژوهش‌هاي مرتبط با خانواده (فرزندآوري) و رشد جمعيت، حمایت از پژوهش‌های مرتبط با این حوزه نیز در دستور کار بوده است. 

حاجی‌حسینی اظهار داشت:  پژوهش‌های حمایت شده با عناوین بررسی نگرش جوانان به ازدواج و روند تغییرات در استان یزد با تاکید بر ارائه راهکارهای مواجهه با آن، مطالعه الگوهای ارتباط زناشویی زوجین جوان استان یزد، چالش‌ها و راهکارهای مواجهه با آن و  بررسی دیدگاه جوانان و زوجین جوان در خصوص تبلیغات فرزندآوری و جوانی جمعیت در استان یزد، چالش‌ها و راهکارها بوده که درصددیم تا حمایت خود را از فعالین حوزه ازدواج و جوانی جمعیت گسترش دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از