حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
معاون استاندار یزد مطرح کرد:

سوگواره راوی رزم تلاشی برای ترویج فرهنگ عاشورا

سوگواره راوی رزم تلاشی برای ترویج فرهنگ عاشورا

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: برگزاری سوگواره راوی رزم در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و زنده نگه‌داشتن قیام حضرت اباعبداالله (ع) است.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، علی اکبر عزیزی در خصوص نخستین سوگواره عاشورایی شبیه خوانی راوی رزم شهرستان تفت گفت: برگزاری این سوگواره در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و زنده نگه‌داشتن قیام حضرت اباعبداالله (ع) است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: با توجه به اینکه این سوگواره در دو رده نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، می‌تواند مفاهیم عمیق ایثار و شهادت و بخش مهمی از هویت دینی و مذهبی را به نسل‌های نوجوان و جوان منتقل کند.

وی گفت: فرهنگ عاشورایی در عمق وجود مردم ما نقش بسته و مردم سراسر دنیا نیز هر ساله نظاره.گر عظمت و بزرگی فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث ماندگاری و پیام‌رسانی حماسه عاشورا به دیگران شده، هنر آئینی و مذهبی شبیه‌خوانی است که هنرمندان این رشته هنری با تعهد و اصالت خود و بر اساس نسخه‌های معتبر موجود توانسته‌اند صحنه‌های عاشورا را بازسازی کرده و پیام اصلی قیام عاشورا را که همانا برپاداشتن نماز، ظلم‌ستیزی و زیر بار زور نرفتن و احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر است را به همگان انتقال دهند.

عزیزی ضمن تقدیر از دست‌اندکاران این سوگواره گفت: این رویداد هنری و مذهبی می‌تواند در سطح ملی و با هدف توسعه هنر آئینی تعزیه و شبیه‌خوانی برگزار شود و استان یزد در این زمینه ظرفیت خوبی برای میزبانی گروه‌های جوان و نوجوان باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از