حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

شاداب‌سازی ۵۰ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم

شاداب‌سازی ۵۰ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار کلاس درس شاداب‌سازی شده و بیش از 3.5 متر مربع فضای آموزشی در مناطق روستایی و عشایر ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضامراد صحرایی امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: این دولت با وجود همه فضاسازی‌های رسانه‌ای همه همت خود را بر رفع کاستی‌ها گذاشته است.

وی درباره اقدامات محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم، افزود: ۲ هزار مدرسه بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ کلاس درس ساخته شده و همچنین دغدغه جمع آوری مدارس سنگی کانکسی را داریم و اکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی در سیستان و بلوچستان جمع آوری و مدارس نوساز جایگزین شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین بیش از هزار مدرسه با بنیاد برکت در مناطق روستایی، عشایر و محروم ساخته شده است.همچنین در پویش همه حاضر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط ۱۸ نهاد حمایتی در قالب نوشت افزار برای مناطق محروم ارسال شد.

صحرایی یادآورشد: همچنین دولت سیزدهم برای دانش آموزان مناطق محروم که در مدارس استعدادهای درخشان قبول می‌شوند، هزینه چهار دهک اول را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه این دولت به اینکه دولت محرومان باشد، افتخار می‌کند، ادامه داد: عموم مدیران مناطق محروم از همین مناطق برخاسته‌اند و رشد کرده اند. از ویژگی‌های سند تحول برای دانش آموزان آینده مهرورزی است و جشن عاطفه‌های حرکت با سمت این تجلی است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دستگیری از دیگران جز با توفیق خداوند ممکن نیست، این مدارس از جهت الگوسازی در سراسر کشور و جهان گرامی داشته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: کشورهای بسیاری از جشن عاطفه‌ها الگو گرفتند و اول سال تحصیلی با کمک محرومان رفتند. جشن عاطفه‌ها پیوند دانش آموزان کشور به یکدیگر است و گنجینه ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود.

به گفته صحرایی، مصوبه تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه و قبولی دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های خوب نشان از تجلی عدالت آموزشی است.

وی افزود: عدالت آموزشی دال مرکزی همه برنامه‌ریزی هاست. باز گرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت گیرد.

صحرایی همچنین با اشاره به ضرورت حضور و تعامل با والدین، اظهار کرد: کمک والدین به تعلیم و تربیت ضرورت است. فاصله اولیا هرچه از مدرسه بیشتر باشد توفیقات ما کمتر می‌شود. پیوند مدرسه و خانواده از اصولی است که در این دولت به شدت دنبال می‌شود. توقع داریم والدین خود را از فرایند تربیت بچه‌ها حذف نکنند. تربیت از دامن مادر شروع می‌شود و مدرسه اوج آن است. از اولیا خواهش می‌کنیم هفته‌ای چند ساعت به مدارس بیایید.

وی همچنین درباره همکاری کمیته امداد در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: کمیته امداد از یادگاری‌های امام مجاهد ماست. کار خیری که این کمیته در ایران دنبال کرده قابل مقایسه با کار هیچ ارگان دیگری نیست. مسئولان با اتکا به کمیته امداد امام خمینی می‌دانند می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.

رضامراد صحرایی در حاشیه مراسم جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شهید عاصمی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگاری درباره منوی «لاکچری» یکی از مدارس غیر دولتی که قیمت‌های آن از برخی رستوران‌های نام آشنا هم بیشتر است و خلاف عدالت آموزشی است، اظهار کرد: موضوع عدالت آموزشی را با این حاشیه ها ترکیب نکنید.

وی ادامه داد: مدرسه ای این کار را انجام داده که ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد. ما نظارتی بر منوی غذایی مدارس غیر دولتی نداریم و هیچ حرکتی که بوی اشرافیت می‌دهد را در هیچ جا تایید نمی‌کنیم و از این موضوعات هم استقبال نمی‌کنیم اما خانواده‌ها باید کمک کند این اتفاق نیافتد و از این مسائل استقبال نکنند.
 
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما بر کیفیت آموزش باید نظارت کنیم که این اتفاق می‌افتد.

صحرایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راه اندازی مراکز نیکوکاری در مدارس گفت: در سه استان برای ایجاد مراکز نیکوکاری از کمیته امداد مجوز گرفتیم ولی امر خیر و کار خیر در مدرسه‌ها جاری است. مدیران مدارس الگوهایی از این کار هستند و امیدوارم سازمان دانش آموزی به زودی بتواند برای دایر کردن مراکز نیکوکاری در همه استان‌ها مجوز دریافت کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های ایرانیان در طول تاریخ این بوده است که دیگران را در مهربانی خود شریک کنند و این امر در مدرسه‌ها جلوه زیباتری دارد. ما می‌خواهیم دخالت دولتی را در آن کم کنیم و دانش آموزی بماند. از این رو سازمان دانش آموزی محور این امر است. تا کنون سه استان مجوز گرفتند و باقی استان‌ها هم مجوز خواهند گرفت. در این راستا به جهت انضباط باید با کمیته امداد باید هماهنگ باشیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره توزیع شیر در مدارس یادآور شد: توزیع شیر مدرسه فقط در مقطع ابتدایی و در سراسر کشور اجرا می‌شود.

منبع: دانا

 انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از