حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
انتخاب اصلح مانع میدان‌أاری غربگرایان؛

ضرورت شناخت شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح

ضرورت شناخت شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح

با داشتن شناخت کافی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح و همچنین مجهز شدن به سواد رسانه‌ای و در نهایت انتخاب رئیس‌جمهوری که رهرو شهید رئیسی باشد، می‌توان کشور را با سرعت بیشتری به‌سوی توسعه و پیشرفت سوق داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با تلاش و پشتکار مردم، هر رأیی که به صندوق انداخته می‌شود، نه‌تنها یک انتخاب ساده است؛ بلکه نشان از تعهد این مردم به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. این رأی‌ها، نه‌تنها به ابراز اعتقاد به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد، بلکه یک حلقه بی‌پایان از پیوند و اتحاد را بین ملت و نظام ایجاد می‌کند. هر رأیی که به صندوق می‌اندازیم، چراغ راه را برای مسئولان به‌منظور تلاش برای رسیدن به پیشرفت و شکوفایی ایران پر فروغ‌تر خواهد کرد. بعد از مشارکت در انتخابات و حضور گسترده پای صندوق رأی، انتخاب اصلح اهمیت بالایی دارد. 

ضرورت شناخت شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح

 

هر رأی نشان پایبندی به نظام/ انتخاب اصلح مانع بازگشت به عقب

 

محمد صالح حسینی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با نقش مردم و رأی دادن آن‌ها در تقویت نظام اظهار کرد: هر شهروند ایرانی با رأیی که به صندوق می‌اندازد، در واقع این پیام را اعلام می‌کند که من تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌خواهم و در تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی نقش خود را ایفا می‌کنم.

 

وی ادامه داد: هر رأیی که در این روزهای تاریخی به صندوق انداخته می‌شود، در واقع نشان از پایبندی ملت ایران به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حمایت بی‌چون و چرا از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

حسینی تصریح کرد: این رأی‌های که روز جمعه پانزدهم تیرماه به صندوق انداخته می‌شود، شمار نیروهای انقلابی ایران را نشان می‌دهد و نشان از ایمان و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی است. این عزیزان هستند که به تحقق اهداف اسلامی و انقلابی کمک فراوانی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه انتخاب اصلح نیز تاثیر بسیار مهمی در تحقق اهداف نظام انقلاب اسلامی دارد، ادامه داد: با انتخاب اصلح مانع از بازگشت ایران به دورانی که همه‌چیز به برجام گره خورده بود، می‌شود. 

 

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه شعار جمهوری اسلامی ایران «استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» است، گفت: این اصل صریحی از نظام جمهوری اسلامی است که باید به جایی برسیم که هیچ‌گونه وابستگی به غرب نداشته باشیم. اما در دورانی شاهد حضور افرادی در مسند ریاست‌حمهوری بودیم که حتی آب خوردن را به برجام گره زده و می‌خواستند ایران را وابسته به غرب کنند. 

 

وی بیان کرد: داشتن دیپلماسی عزت از جمله مواردی است که مردم ایران از مسئولان کشور انتظار دارند؛ مردم ایران نمی‌خواهند مسئولانشان در برابر بیگانه زانو زده و با حالت التماس مشکلات کشور را رفع کنند و در واقع ایران را در انظار بین‌المللی تحقیر کنند. 

 

ضرورت شناخت شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح

 

خدمات شهید رئیسی در یزد

 

سید مجید مدرسی، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با ضرورت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: نباید هرگز از یاد ببریم که شهید رئیسی برای تحقق دولت اسلامی و در نهایت رقم خوردن تمدن نوین اسلامی تلاش کرد.

 

وی ادامه داد: خدماتی که شهید رئیسی برای پیشرفت و آبادانی کشور و استان یزد انجام داد، بر کسی پوشیده نیست. شهید رئیسی ریل‌گذاری خوبی برای توسعه و پیشرفت کشور که در نهایت بهبود معیشت مردم را به دنبال داشت، انجام داد.

 

این کارشناس برجسته بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با سفرهای استانی که داشت و سیاست‌هایی که در پیش گرفته بود، توانست خدمات مطلوبی در حوزه‌های مختلف صنعتی، مسکن، اشتغال، بهداشت و آب به یزدی‌ها داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: تنها در نظر گرفتن چند خدمت برجسته دولت سیزدهم در استان یزد کافی است تا به سیدالشهدای خدمت بودن آن بزرگوار برسیم. تصویب و اجرای طرح انتقال آب از دریا به استان یزد یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها بود.

 

مدرسی ادامه داد: احیا و بازسازی ۹۵ واحد صنعتی یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان یزد بود؛ این واحدها که به دلایل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی و مدیریتی به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده بودند، با تلاش‌های گسترده‌ای دوباره به چرخه تولید بازگشتند که می‌توان این اقدام را گام مؤثری در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری قلمداد کرد.

 

وی تعهد ساخت ۵۳ هزار واحد مسکونی را از دیگر خدمات دولت شهید رئیسی اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات اساسی دولت در استان یزد، ایجاد اشتغال پایدار بود که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، بیش از ۴۹ هزار شغل جدید در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد شد.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم توقع مردم را از یک رئیس‌جمهور بالا برد، ادامه داد: شهید رئیسی مدل جدیدی از خدمت به مردم را در کشور پایه‌ریزی کرد. دولت چهاردهم مسئولیت حساس و سنگینی را بر عهده دارد؛ چرا که مردم انتظار دارند تا رهرو شهید رئیسی باشد.

 

وی ادامه داد: ضرورت دارد، کسی بر سر کار بیاید که مانند شهید رئیسی در میدان حضور یافته و به حل و فصل مشکلات مردم بپردازد؛ نه اینکه بخواهد با پشت میز نشستن، ریاست کشور را بر عهده داشته باشد؛ چرا که اگر بخواهیم واقعا مشکلات کشور رفع شود، باید خستگی‌ناپذیر بوده و با حضور در بین مردم در این راستا تلاش کند. 

 

ضرورت شناخت شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح

 

دلایل اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

 

علی محمدزاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: باورهای سیاسی مردم یک کشور نقش بسیار پررنگ و پیچیده‌ای در آینده آن کشور دارد. انتخابات از جمله آزمون‌ها برای تعیین سرنوشت کشورها شمرده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دوره‌های انتخاباتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و هر دوره انتخاباتی با چالش‌ها و فرصت‌هایی همراه است، ادامه داد: این دوره از انتخابات، به ویژه آنکه به دور دوم کشیده شده است، حساسیت و اهمیت بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته دارد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره بر ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای جامعه گفت: یکی از دلایل اصلی اهمیت بیشتر این دوره از انتخابات نسبت به دوران قبل انتخابات ریاست‌جمهوری، نقش پر رنگ رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های ارتباطی مدرن است. بالا بودن سطح سواد رسانه‌ای جامعه می‌تواند به انتخاب آگاهانه و اصلح کمک کند.

 

محمدزاده با بیان اینکه امروز خبیثان می‌توانند با استفاده از رسانه‌های اجتماعی جای جلاد و شهید را عوض کنند، تصریح کرد: در دورانی از ریاست‌جمهوری مسئولان با هم‌پیمانی برخی سلبریتی‌ها، بلاگرها و افرادی که در رسانه بین مردم جای خود را باز کرده بودند، توانستند، به اهداف شوم خود که مغایر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، دست یابند که اثرات فاجعه‌باری بر اجتماع گذاشت. 

 

وی در ادامه به اهمیت داشتن سواد رسانه‌ای و دنبال کردن اخبار از منابع موثق اشاره کرد و افزود: برخی رسانه‌ها با سیاه‌نمایی سعی در ناامیدسازی جامعه دارند و برخی از آن طرف بام افتاده و با وقاحت تمام کم‌کاری برخی مسئولان را ماله‌کشی می‌کنند. 

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان‌شناسی رسانه‌ها کمک شایانی به انتخاب اصلح می‌کند؛ به‌عنوان مثال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی که در پی آن پیش آمد، سبب کاهش درآمد چشمگیر بازاریان شد. دولت روحانی قول‌هایی را برای رفع مشکلات اصناف داد ولی متأسفانه هیچکدام عملیاتی نشد و جریان رسانه‌ای نیز به آن نپرداخت. 

 

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت بالا در انتخابات پیش رو به‌منظور بالا بردن مشروعیت نظام، عنوان کرد: در انتخابات اراده مردم به نمایش گذاشته می‌شود؛ با افزایش مشارکت، طیف وسیع‌تری از شهروندان در تصمیم‌گیری‌های کلان جامعه نقش ایفا می‌کنند.

 

محمدزاده ثبات سیاسی و اجتماعی را در گرو مشارکت بالا عنوان کرد و گفت: کاندیداهای منتخب با مشارکت بالا، مشروعیت و پشتوانه مردمی بیشتری دارند.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر رأی و افزایش مشارکت، رأی آوردن کاندیدای اصلح نیز اهمیت دارد؛ چرا که رقابت سالم و انتخاب فرد اصلح به معنای تحقق اهداف و اصول سیاسی است.

 

ضرورت شناخت شاخص‌های رئیس‌جمهور اصلح

 

اهمیت تفکر و نقد سازنده در انتخابات نمی‌تواند اهمیتی بی‌اهمیت باشد. به همین دلیل، تلاش برای آگاه‌سازی مردم از اهمیت انتخاب‌های سیاسی و نقش معنی‌داری که آن‌ها در تعیین شانس کشور دارند، باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

 

امیدواریم که با برگزاری انتخابات پیش رو و حضور حداکثری مردم، کشورمان به سمت سرنوشت بهتر و روزافزون در راه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از