حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل اداره استاندارد یزد:

فرهنگ استاندارد باید به دغدغه مردمی تبدیل شود

فرهنگ استاندارد باید به دغدغه مردمی تبدیل شود

مدیرکل اداره استاندارد یزد گفت: کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مسئله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، حمید مطهری روز گذشته در مراسم روز جهانی استاندارد گفت: طبق ماده 6 «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد» برای مجموعه استاندارد کشور چهار وظیفه اصلی استانداردسازی، اندازه‌شناسی ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت درنظر گرفته شده است، ضمن این که بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده‌دار وظایف فرعی دیگری نیز هستند که از جمله آن، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد است، که ما در حد توان و منابعی که در اختیار داریم نسبت به انجام این امر همت گماشته‌ایم.

مدیرکل اداره استاندارد یزد ضمن تبریک 100 ساله‌شدن استاندارد در کشور افزود: دستیابی به شاخص‌های استاندارد، موضوعی هزینه‌بر، زمان‌بر، سخت و طاقت‌فرسا است که نیازمند دانش، فناوری، برنامه و کار است و استاندارد مردمی، نظارت مردمی و ایجاد اطمینان در مردم، مهم‌ترین هدف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی است.

وی یادآور شد: درکنار وظایف گفته شده، نظارت دائمی بر محصولات تولیدی واحد‌ها از دیگر وظایف ما است که این تولید باید با کیفیت و دارای نشان استاندارد کالا باشد.

مطهری ادامه داد: همانطور که در کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مسئله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود که در این خصوص دست استمداد و درخواست همراهی و همکاری از سوی همه، به ویژه مسئولان استان و تمامی رسانه‌ها داریم.

وی به صدور نشان حلال و جدی‌شدن بحث استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی، خودرو و سایر حوزه‌های خدمات هم به عنوان تغییر نگرش جدید استاندارد اشاره و ورود به این عرصه‌ها را اعلام کرد.

گفتنی است در انتهای مراسم با حضور مدیران کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد و تعزیرات حکومتی، از واحدهای تولیدی صنایع لاستیک یزد، سیم و کابل ستاره و سیم و کابل یزد با اهدای لوح تقدیر و تندیس طلایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از