حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
قائم مقام تشکل‌های قرآن و عترت یزد:

فعالان قرآنی یزد بیمه می‌شوند

فعالان قرآنی یزد بیمه می‌شوند

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: فعالان قرآنی اعم از حافظان، قاریان، کادر اداری و هر کسی که از دید مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن صلاحیت داشته باشد، می‌توانند از این طریق برای بیمه معرفی شوند.

به گزارش یزدرسا، محمد شایق با اشاره به روند بیمه معلمان قرآنی و فعالان فرهنگی گفت: خوشبختانه این روند به خوبی در استان در حال انجام است به نحوی که تاکنون قریب ۴۰۰ نفر از طریق اتحادیه یزد عضو صندوق بیمه اجتماعی شده و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افرادی که شامل حال این بیمه می‌شوند، افزود: فعالان قرآنی اعم از حافظان، قاریان، کادر اداری و هر کسی که از دید مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن صلاحیت داشته باشد، می‌توانند از این طریق برای بیمه و عضویت صندوق اجتماعی معرفی شوند.

شایق ادامه داد: همچنین مجموعه‌های فرهنگی و بسیج با توجه به ظرفیت خوبی که از طریق اتحادیه کشوری برای عضویت و بیمه صندوق اجتماعی در نظر گرفته شده، و یزد نیز با توجه به سهمیه‌ای که دارد، می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند. فعالان جلسات خانگی قرآن کریم نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام گفت: افراد واجد شرایط می‌توانند مدارک، عکس و اطلاعات خود را از طریق پیامرسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۱۷۷۱۳۱۰ به این اتحادیه ارسال کنند و اقدامات لازم به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان انجام خواهد شد و افراد بیمه می‌شوند.

قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و بیمه‌شده تنها ۳۰ درصد حق بیمه را برعهده دارد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از