حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد خبر داد:

فعالیت 10 واحد تولید رمزارز در یزد

فعالیت 10 واحد تولید رمزارز در یزد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از فعالیت 10 واحد تولید رمز ارز مجوزدار در نقاط مختلف یزد خبر داد.

محمدکاظم صادقیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به اینکه برای فعالیت در عرصه تولید رمز ارز دریافت جواز تأسیس از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان الزامی است و سرمایه‌گذار باید پس از دریافت مجوز، برای گرفتن انشعابات برق و یا گاز به ادارات مربوطه مراجعه کند اظهار داشت: هم اکنون 10 واحد تولید رمز ارز مجوزدار در نقاط مختلف استان یزد فعالیت دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران در ۲۲ آبان ۱۴۰۱، آخرین شیوه‌نامه قانونی در زمینه استخراج رمزارز را ابلاغ شد که براساس این شیوه‌نامه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به خرید دستگاه و استخراج رمزارز اقدام کنند اما مجوزی که در این زمینه برای آنها صادر می‌شود، فقط جنبه صنعتی دارد.

صادقیان در ادامه با بیان اینکه برق مصرفی این واحدهای تولید رمزارز از محل برق صادراتی تأمین می‌شود، افزود: از مجموع این واحدها، 6 واحد در شهرستان یزد، دو واحد در اردکان در محل‌های شهرک صنعتی اردکان و ناحیه صنعتی عقدا، یک واحد در میبد و یک واحد در منطقه صنعتی سفیدکوه تفت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مجوز دو واحد تولید رمزارز فعال در استان یزد در سال 1400 صادر شده است، ادامه داد: در سال 1401 نیز مجوز پنج واحد و در سال جاری نیز تاکنون مجوز سه واحد تولید رمزارز در استان یزد صادر شده است.

مدیرکل سازمان صمت یزد تصریح کرد: دستگاه‌های استخراج رمزارز نیز باید قانونی بوده و ثبت سفارش کالا برای واردات آنها انجام گرفته باشد یا دستگاه‌ها از واحدهای صنعتی مجوزدار کشوری خریداری شود، تا فاکتور رسمی به خریداران داده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از