حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یادداشت؛

فلسطین معیار قضاوت

فلسطین معیار قضاوت

فلسطین، یکی از مهمترین مسائل روشن سیاسی دنیا است که معیار تشخیص حق از باطل و سره از ناسره است. چون «فلسطین»، خود حق است و «اسرائیل»، خود باطل.

به گزارش یزدرسا، محمدعلی خسروی*؛ حوادث و اتفاقات عالم سیاست، نوعاً زیر سایه پُر حجم تبلیغات و حب و بغض‌ها، ارائه و عرضه می‌شوند. تشخیص حق از باطل و سره از ناسره، برای کسانی که ذهنشان در تسخیر رسانه‌ها و تبلیغات است، سخت خواهد بود. اما انسان بصیری که دارای معیارهای معرفت سیاسی است، به راحتی می‌تواند جبهه‌بندی و مرز بندی‌های سیاسی را تشخیص دهد و از حق دفاع کند و در دام باطل نیفتد.

در این بین، برخی از موضوعات و مصادیق حق و باطل، آنچنان شفاف هستند که خود معیار و ملاک سایر مسائل و بلوک‌بندی‌های سیاسی هستند. 

فلسطین، یکی از مهمترین مسائل روشن سیاسی دنیا است که معیار تشخیص حق از باطل و سره از ناسره است. چون «فلسطین»، خود حق است و «اسرائیل»، خود باطل و مصداق همه بدی‌ها است؛ رژیم غاصب به هیچ معیار الهی، اخلاقی و انسانی، مقید نیست. نه اینکه اسرائیل رژیمی است که اهل باطل است، بلکه اسرائیل، خود باطل است.

بر این اساس، در مورد فلسطین سه گروه وجود دارند: حامیان، مخالفان و بی‌طرف‌ها. 

مدافعان فلسطین، طرفداران حق و حقیقت‌اند که در این لیست بلند از طرف‌دارتن حق و حقیقت، ایران اسلامی، محور مقاومت، بسیاری از ملت‌ها و... قرار دارند، اما بی‌طرف‌ها درباره فلسطین، منفعت‌طلبان و یا ظلم‌پذیران عالم هستند که در نهایت در سبد باطل ریخته خواهند شد. اما مخالفان فلسطین همان مدافعان اسرائیل، هستند که اهل باطل‌اند و عبارتند از: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و... .

در حقيقت دنیای آینده و نظم نوین جهانی، تقابل اصلی بین مدافعان و مخالفان فلسطین است و پیروز آن میدان که حامیان فلسطین هستند، عهده‌دار نظم نوین جهانی خواهند بود و بی‌طرف‌ها هم اثری نخواهند داشت و هضم خواهند شد.

*محمدعلی خسروی_استاد حوزه علمیه یزد

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از