حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس شورای انسجام‌بخشی آب‌و‌برق یزد خبرداد:

برگزاری مانور تمرینی با حضور 5 استان در یزد

برگزاری مانور تمرینی با حضور 5 استان در یزد

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد از برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو با حضور 5 استان در تاریخ 4 بهمن در یزد خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، ابوالفضل اسدی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان یزد که باهدف تشریح مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب برگزار شده بود با اشاره به اینکه این مانور در 6 منطقه کشور توسط وزارت نیرو برنامه ریزی شده است که برگزار شود اظهار داشت: مانورهای 5 منطقه دیگر کشور در گذشته به مرور برگزار شده است و مانور مرکز و جنوب نیز در 4 بهمن در شهر یزد برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای ادامه داد: باتوجه‌به دو سیل بزرگی که سال‌های گذشته در استان یزد صورت گرفت مخاطره سیل برای استان و صاعقه نیز برای نیروگاه‌های استان مدنظر قرار گرفت و سناریو مانور بر اساس این طرح‌ها نوشته شد.

رئیس شورای انسجام‌بخشی شرکت‌های آب و برق استان یزد با تأکید بر اینکه در تهیه سناریو، واقعی بودن موضوع به‌صورت جدی مدنظر بود تصریح کرد: با سناریو نوشته شده در زمان بحران فرضی، شرکت‌های آب و برق دچار آسیب شده‌اند و شرکت‌های یاری‌رسان از استان‌های دیگر به یاری این شرکت‌ها می‌آیند که این سناریو پس از رفت‌وبرگشت‌های چندین‌باره در وزارت نیرو در نهایت تأیید شد.

اسدی با اشاره به اینکه در ذیل این سناریو کمیته‌هایی نیز تشکیل شده است خاطرنشان کرد: برای اجرای این سناریو منطقه چرخاب از استان یزد انتخاب شد و حدود دو هفته قبل نیز مانور تمرینی با حضور دستگاه‌ها و شرکت‌های استانی برگزار شد تا هماهنگی بین دستگاه‌ها بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری این مانور را هماهنگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی ذکر و اظهار داشت: این شرکت‌ها آمادگی همیشگی دارند؛ اما این مانور برای مرور برنامه‌ها و اقدامات لازم است که امیدواریم خروجی مدنظر حاصل شود.

فراتی سخنگوی برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب نیز در ادامه این نشست در سخنانی تصریح کرد: 6 مانور بزرگ با مشارکت تمامی استان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه در سراسر کشور برگزار شد تا مناطق مختلف بر اساس تهدیدهای موجود آمادگی لازم را کسب کنند.

وی شرکت‌های درگیر در این مانور را شرکت آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای، آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، شرکت تولید برق یزد ذکر و خاطرنشان کرد: استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویر احمر، بوشهر، چهارمحال بختیاری استان‌های یاری‌رسان این مانور هستند و این استان‌ها باید شرکت‌های یاری‌رسان خود را برای مقابله با بحرانی که در یزد به وقوع پیوسته است اعزام کنند به استان یزد که بر اساس ابعاد استان یاری‌رسان تعداد این شرکت‌ها متفاوت است.

فراتی با تشریح جزئی‌تر سناریو نوشته شده برای برگزاری مانور در استان یزد گفت: بر اساس این سناریو سیلی از منطقه تفت به سمت یزد صورت‌گرفته است و زیرساخت‌های شرکت‌های آب و برق دچار آسیب شدید شدند  که با حضور شرکت‌های استان دیگر موضوع مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: برای نظارت بر این مانور 18 ارزیاب از سوی وزارت نیرو مشخص شده است که از خارج شرکت های یاری‌رسان مشخص شده اند تمام فرآیند را زیر نظر دارند و ارزیابی می کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از