حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

شهریه مصوب مدارس غیرانتفاعی یزد چقدر است؟

شهریه مصوب مدارس غیرانتفاعی یزد چقدر است؟

شهریه مدارس غیرانتفاعی براساس شاخص‌های مختلف از جمله تورم، موقعیت و فضای آموزشی، تجهیزات، فوق برنامه و به صورت منطقه‌ای توسط آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، از جمله تغییرات و رویدادهایی که نظام آموزشی کشور ما در طول سال‌های پـس از انقـلاب اسـلامی تجربـه کـرده اسـت، فعالیـت مـدارس غیرانتفاعی در کنار مدارس دولتی است. این مدارس زیر نظر وزارت آموزش و پرورش کشـور، براساس هدف‌ها و سیاست‌های آن‌ها اما با مشارکت مالی مردم اداره می‌شوند.

در سال‌های اخیر، روند تأسیس مدارس غیر انتفاعی در کشور و از جمله در استان یزد رو به رشد بوده است و به منظور ارائه گزینه‌های آموزشی متنوع و با کیفیت بالاتر نسبت به مدارس دولتی راه‌اندازی شده‌اند و تقاضای والدین برای حضور فرزندانشان در این نوع از مدارس به شدت افزایش داشته است.

براساس گزارشی که اخیرأ پس از اعلام نتابج کنکور سراسری منتشر شده است، سهم دانش‌آموزان مدارس دولتی در نفرات اول کنکور فقط 7 درصد بوده است و مابقی نفرات برتر کنکور از دیگر مدارس بوده‌اند.

معیارهای تعیین شهریه در مدارس غیر انتفاعی

علی‌محمد قانع عزآبادی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در خصوص مدارس غیرانتفاعی استان یزد گفت: برای سال تحصیلی پیش رو شهریه اعلام شده از 210 مدرسه غیرانتفاعی در استان یزد در سامانه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفته است و شهریه مدارس دیگر نیز پس از تأیید شهریه در سامانه قایل مشاهده خواهند بود.

وی ادامه داد: شهریه مدارس غیرانتفاعی براساس شاخص‌های مختلف از جمله تورم، موقعیت و فضای آموزشی، تجهیزات، فوق برنامه و به صورت منطقه‌ای توسط آموزش و پرورش تعیین می‌شود و بر اساس مصوبه امسال، میزان افزایش شهریه مدارس متناسب با پارامترهای الگو و ارائه برنامه‌های آموزشی و پرورشی در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین و فعالیت‌های فوق برنامه درسی و غیر درسی تعیین شد.

قانع عنوان کرد: بیشترین مدرسه غیرانتفاعی در استان یزد مربوط به ناحیه 2 آموزش و پرورش استان یزد است.

ناحیه دو یزد بیشترین مدرسه غیرانتفاعی را در استان در خود جای داده است

براساس سامانه مشارکت‌ها مردمی آموزش و پرورش استان یزد تاکنون شهریه 76 مدرسه در ناحیه 2 آموزش و پرورش یزد مورد تأیید قرار گرفته است که بازه شهریه در مدارس این منطقه از 10 میلیون تا 30 میلیون است.

همچنین تعداد 47 مدرسه در ناحیه یک آموزش و پرورش یزد تعیین شهریه شده‌اند که مجموع خدمات آموزشی آن‌ها از 10 میلیون تا بیش از 29 میلیون قیمت‌گذاری شده است.

شهریه مدارس غیرانتفاعی شهرستان اردکان نیز برای 15 مدرسه مورد تأیید قرار گرفته است که تاکنون کمترین شهریه 10 میلیون و 350 هزار تومان و بیشترین آن 15 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.

شهریه 16 مدارس غیرانتفاعی ابرکوه نیز از 10 میلیون تا بیش از 14 میلیون تعیین شده است، همچنین قیمت‌گذاری هشت مدرسه غیرانتفاعی در اشکذر نیز از 9 میلیون و 500 هزار تومان تا تقریباً 10 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.

در سامانه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش یزد شهریه سه مدرسه غیر انتفاعی تفت با رنج قیمت‌گذاری 10 میلیون و 70 هزار تومان تا 12 میلیون و شهریه پنج شهرستان زارچ نیز در بازه 9 میلیون و 500 هزار تومان تا 20 میلیون تومان تعیین شده و برای یک مدرسه در خاتم نیز شهریه تقریباً 10 میلیون و 700 هزار تومانی تعیین شده است.

کدام مدارس غیرانتفاعی یزد بیشترین شهریه را دارند

مجتمع آموزشی جوادالائمه یزد در مقطع متوسطه دوم با توجه به خدماتی که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد بیشترین شهریه را در بین مدارس غیرانتفاعی یزد به خود اختصاص داده است، برای واحد پسرانه این مجتمع آموزشی 30 میلیون و 500 هزار تومان شهریه و 12 میلیون و 200 هزار تومان هزینه فوق برنامه تعیین شده، برای واحد پسرانه جوادالائمه نیز 30 میلیون و 140 هزار تومان شهریه و 3 میلیون و 350 هزار تومان هزینه فوق برنامه تعیین شده است.

مجتمع آموزشی سیدالشهدای یزد در مقطع متوسطه دوم نیز در جایگاه دوم از لحاظ قیمت‌گذاری خدمات آموزشی تعیین شده است و 29 میلیون و 880 هزار تومان شهریه و نزدیک 12 میلیون تومان هزینه فوق برنامه برای واحد دخترانه این مجتمع آموزشی و 27 میلیون و 540 هزار تومان شهریه و تقریباً 11 میلیون تومان هزینه فوق برنامه برای واحد پسرانه این مجتمع آموزشی در نظر گرفته شده است.

دبیرستان غیردولتی پسرانه قائم یزد نیز در جایگاه سوم از نظر هزینه شهریه خدمات آموزشی در استان یزد قرار گرفته است و برای این واحد آموزشی 29 میلیون و 800 هزار تومان شهریه و نزدیک به 5 میلیون تومان هزینه فوق برنامه تعیین شده است.

چهارمین جایگاه در قیمت‌گذاری خدمات آموزشی مدارس غیرانتفاعی یزد مربوط به مجتمع آموزشی مدرسه پسرانه خاتم‌الانبیا یزد متوسطه دوم است که شهریه تعیین شده برای آن بیش از 29 میلیون و 400 هزار تومان و هزینه فوق برنامه‌های آن 8 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.

واحدهای دخترانه و پسرانه مجتمع آموزشی امام حسین(ع) یزد در مقطع متوسطه دوم، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و برای واحد دخترانه این مجتمع آموزشی بیش از 28 میلیون و 800 هزار تومان شهریه و 9 میلیون و 500 هزار تومان هزینه فوق برنامه و برای واحد پسرانه ان بیش از 27 میلیون و 700 هزار تومان شهریه و بیش از 9 میلیون تومان هزینه فوق برنامه تعیین شده است.

مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه ریحانه النبی یزد نیز شهریه بیش از 27 میلیون تومانی و هزینه بیش از 7 میلیون و 600 هزار تومانی را برای فوق برنامه‌ها به خود اختصاص داده است.

برای مدرسه متوسطه دوم حضرت مجتبی(ع) نیز شهریه 26 میلیون و 350 هزار تومانی و هزینه بیش از 10 میلیون و 500 هزار تومانی برای فوق برنامه تعیین شده است.

 مدرسه متوسطه دوم دخترانه تجلی حکمت نیز با شهریه بیش از 26 میلیون و 320 هزار تومان و هزینه فوق برنامه تقریباً 10 میلیون و 500 هزار تومانی در جایگاه بعدی در قیمت‌گذاری خدمات آموزشی قرار گرفته است.

جایگاه بعدی در بحث قیمت‌گذاری خدمات آموزشی مربوط به مدرسه روش نوین در دوره متوسطه با ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شهریه و ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه فوق برنامه است.

شهریه‌ای که برای مدرسه دخترانه سما دوره دوم متوسطه تعیین شده 22 میلیون و 650 هزار تومان و هزینه فوق برنامه این مدرسه نزدیک به 6 میلیون و 400 هزار تومان است، همچنین مدرسه پسرانه سما نیز با شهریه تقریباً 22 میلیون و 600 هزار تومان و فوق برنامه با هزینه نزدیک به 6 میلیون تومان در سال تحصیلی پیش رو خدمات اموزشی ارائه می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از