حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
چراغ راه؛

مروری بر زندگی طلبه شهید «سیدعلی موسوی‌زاده»

مروری بر زندگی طلبه شهید «سیدعلی موسوی‌زاده»

شهید «سیدعلی موسوی‌زاده احمدآبادی» ۲۵ شهریور ۱۳۴۹ به دنیا آمد. سرانجام ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید سید علی موسوی‌زاده احمدآبادی ۲۵ شهریور ۱۳۴۹ در خانواده مذهبی و روحانی در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد روحانی بود و مادرش نورسته نام داشت. دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح اسلامی والدین همراه با آشنایی با معارف دینی گذرانید. 

 

در سن هفت سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان میراب‌زاده نهاد و این مقطع را با موفقیت سپری کرد. سپس در مدرسه راهنمایی استقلال تا سال سوم راهنمایی تحصیل کرد. وی به دلیل اینکه در یک خانواده روحانی رشد نموده بود علاقه خاصی به تحصیل علوم دینی داشت. با توجه به استعداد خوبش در حوزه علمیه امام صادق (ع) اردکان به تحصیل مشغول شد.

 

شهید موسوی‌زاده از روحیه خوب، اخلاق نیکو و برخوردی مناسب با دیگران بهره‌مند بود. هیچگاه کسی را ناراحت نکرده و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می‌کرد. به پدر و مادرش احترام گذارده و در تمام امور به آن‌ها کمک می‌کرد. در انجام کار‌ها از جدیت و پشتکار و دقت نظر برخوردار بود. در امور محوله به او کار‌ها را به نحو احسن انجام می‌داد. در مجالس و محافل دینی و مذهبی شرکت فعال داشت.

 

سیدعلی در جلسات قرائت قرآن و نماز جماعت حضوری جدی داشت. در اجرای دستورات دینی و احکام اسلامی و انجام عبادت الهی پر تلاش و کوشا بود. در سال پیروزی انقلاب با توجه به اینکه در سنین نوجوانی بود همگام با ملت مسلمان در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کرد.

 

پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ و صیانت از انقلاب سر از پا نمی‌شناخت و در دوران دفاع مقدس همواره خواهان حضور در جبهه بوده تا اینکه با اصرار خود در سال ۱۳۶۵ به عضویت بسیج درآمد و پس از گذراندن دوره آموزشی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

 

در این مدت دو بار به جبهه‌ها اعزام شد و مدت چهار ماه مشغول نبرد با دشمن بعثی و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب بود. سرانجام ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ با سمت آرپی جی زن در منطقه شلمچه در عملیات کربلای ۵ به شهادت نایل و مفقود الاثر شد. سال‌ها اثری از پیکرش یافت نشد تا دو تیرماه ۱۳۷۵ پس از تفحص و شناسایی به زادگاهش منتقل و با تشییع با شکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از