حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
درهفته وحدت؛

نمایشگاه دائمی  استاندارد یزد افتتاح شد

نمایشگاه دائمی  استاندارد یزد افتتاح شد

همزمان با افتتاح نمایشگاه دائمی و آموزشی ترویجی استاندارد در محل اداره کل استاندارد استان یزد، از طرح ملی سفیر استاندارد نیز در شهرقنات و قنوت و قناعت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی استاندارد استان یزد، همزمان با افتتاح نمایشگاه دائمی و آموزشی ترویجی استاندارد در محل اداره کل استاندارد استان یزد، از طرح ملی سفیر استاندارد نیز در شهرقنات و قنوت و قناعت رونمایی شد.                             

مراسم امروز با حضور مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران، مدیران دوایر انتظامی، دولتی و بخش خصوصی و اعضای شورای استاندارد و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد استان برگزار شد.

حمید مطهری، مدیرکل استاندارد استان یزد در این مراسم گفت: پرواضح است که کودکان و نوجوانان نقش مهمی در ترسیم آینده کشور داشته و افزایش آگاهی ایشان از نقش استانداردها در جامعه و کیفیت کالاها و خدمات، علاوه بر تربیت یک نسل آگاه به موضوعات استاندارد، زمینه‌ساز نقش‌آفرینی ایشان به عنوان افراد آگاه به استاندارد در عرصه تولید با کیفیت و ارتقای فناوری‌ها است.

وی در این خصوص افزود: ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد در میان کودکان و نوجوانان به عنوان قشر مستعد تأثیرپذیر و همچنین تاثیرگذار در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و مسئولیت سیاستگذاران و مجریان امور را چندین برابر می‌کند.

مطهری ادامه داد: در این راستا تاکنون به طور متوسط سالیانه حدود 4 هزار دانش آموز در مقاطع پیش دبستانی و دبستان از اداره کل استاندارد استان یزد بازدید داشته و با مقوله استاندارد آشنا شده‌اند که برنامه داریم با فعالیت این نمایشگاه، این آمار را به عدد 15 هزار در سال برسانیم.

مدیرکل استاندارد استان یزدگفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و تاثیرگذاری بیشتر، نمایشگاه آموزشی، ترویجی با مشارکت برخی واحدهای تولیدی نمونه استان، با تلاش بی‌شائبه همکاران واحد آموزش و ترویج و همکاری واحدهای تولیدی استان در محل این اداره کل افتتاح شده است تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار آشنایی با مباحث استاندارد از نزدیک با بازی و سرگرمی ومشاهده و لمس موارد، با استاندارد و برخی کالاهای استاندارد آشنا شوند.

این مسئول تصریح کرد: در این نمایشگاه غرفه‌داران متناسب با محصول تولیدی خود، بازی‌ها و سرگرمی‌های کاربردی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند، به طوری که دانش‌آموز بتواند در محیط نمایشگاهی با کاربرد محصولات و تفاوت کالاهای با کیفیت و بی‌کیفیت آشنا شود.

وی گفت: امید آنکه با افزایش آگاهی آینده‌سازان این مملکت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد درخشش نام و برند محصولات ایرانی و خصوصاً استان یزد در جهان باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از