حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
چراغ راه؛

همیشه یاور و پاسدار انقلاب باشید

همیشه یاور و پاسدار انقلاب باشید

شهید محمدحسین دربیدی متولد اول شهریور ۱۳۴۵ در شهر یزد است که در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»،شهید محمدحسین دربیدی متولد اول شهریور ۱۳۴۵ در شهر یزد است که در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید. 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اگر محسن یا مجید من به جبهه رفتم و برنگشتم این راه پر افتخار را ادامه دهید که این رمز پیروزی است. محسن و مجید همیشه در سنگر برادر کوچک خودتان محمدحسین دربیدی حضور داشته باشید و ان‌شاءالله که در درس خودتان هم پیروز و سربلند باشید و از شما می‌خواهم و سفارش می‌کنم که همیشه یاور و پاسدار انقلاب باشید. و یارویاور امام و بت شکن زمان باشید که امام زمان (عج) هم یارویاور شما باشد. محسن و مجید با بچه‌های محل خوب باشید. دیگر کاری ندارم. هر چه شما کردید.

برای شناخت بیشتر این شهید والامقام مروری کوتاه بر زندگی‌نامه وی خواهیم داشت، يكم شهريور ۱۳۴۵، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش غلامرضا، كارگر رنگ ريزي بود و مادرش خاتون ابوئی  نام داشت و تا پايان دوره ابتدايي درس خواند؛ زرگر بود.

به‌عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. نوزدهم بهمن ۱۳۶۰، با سمت كمك آرپي‌جي‌زن در سوسنگرد بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، شهيد شد. پيكر او را در گلزار شهداي خلد برین زادگاهش به خاك سپردند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از