حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
نماینده اتاق بازرگانی یزد:

هنوز برای نمره‌دهی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری زود است

هنوز برای نمره‌دهی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری زود است

نماینده اتاق بازرگانی یزد گفت: فعلاً نمی‌توان کاندیداها را رتبه‌بندی کرده به آن‌ها نمره داد.

احمد عشقان‌ملک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، در رابطه با برنامه‌های 6 کاندیدای ریاست جمهوری در حوزه تولید و صنعت، اظهار کرد: همه کاندیداها به موضوع خصوصی‌سازی پرداخته‌اند؛ امیدواریم در دوره چهاردهم ریاست جمهوری این مهم با قدرت بیشتری تحقق یابد.

وی ادامه داد: تنها راه برون‌رفت مشکلات حوزه اقتصاد و تولید خصوصی‌سازی است. نظارت بخش دولتی لازم است اما انجام کار اصلی باید بر عهده بخش خصوصی باشد.

نماینده اتاق بازرگانی یزد با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، تصریح کرد: حدود 90 درصد اقتصاد کشور دولتی است و همین امر سبب شده خیلی از مشکلات بخش خصوصی پابرجا باشد و در عرصه تولید پسرفت داشته باشیم. اگر خواسته باشیم در تولید، پیشرفت 8 درصدی تحقق یابد، قطعاً باید از بخش خصوصی کمک بگیرند و تولید و سرمایه توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که دولت صرفاً نقش نظارتی در عرصه تولید و صنعت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت صدرشیمی ضرورت تعامل با دیگر کشورها را یادآور شد و افزود: ما نمی‌توانیم دور کشور خط بکشیم و بخواهیم که اقتصاد کشورمان رشد کند. تعامل و تجارت با دنیا لازمه رشد اقتصادی کشور است.

وی با امیدواری از تعامل بیشتر دولت چهاردهم با دنیا تصریح کرد: کاهش تحریم‌ها نقش مؤثری در رونق اقتصادی خواهد داشت.

نماینده اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه تقریباً برنامه‌های بخش تولید و صنعت همه کاندیداها یکسان است، ادامه داد: تمام این افراد به موضوعات تجارت، ارز و گمرک پرداختند و وعده بهبود شرایط را می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید دولت چهاردهم تلاش کند تا حرف خود را به مرحله عمل برساند، گفت: فعلاً نمی‌توان کاندیداها را رتبه‌بندی کرده به آن‌ها نمره داد و هنوز برای نمره‌دهی به کاندیدای انتخابات زود است.

عشقان‌ملک اظهار کرد: باید سعی کنیم، فردی را انتخاب کنیم که توازن مناسبی بین سه قوه صورت گیرد؛ البته این به معنای یکدست شدن سه قوه نیست؛ اما هرچه حاشیه‌های سه قوه کمتر باشد، می‌توانند بهتر برای آینده کشور تلاش کنند.

وی بیان کرد: سفره‌های مردم خیلی کوچک شده است؛ دولت شهید رئیسی زیرساخت‌ها را فراهم و ریل‌گذاری خوبی برای پیشرفت کشور انجام داده است، امیدواریم که دولت بعدی تداوم‌دهنده راه دولت سیزدهم باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از