حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد:

وحدت امت اسلامی کلید ایستادگی در برابر دشمن

وحدت امت اسلامی کلید ایستادگی در برابر دشمن

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اگر امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند، دشمن دیگر توان ابراز وجود و ظلم و جنایت در مناطقی همچون فلسطین و غره نخواهد داشت.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: وحدت یک امر الزامی در هر اجتماعی است، چراکه یکی از مشکل‌دارترین کارها و دستاویزترین موضوع برای دشمن در راستای تخریب یک جامعه تفرقه است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به سیره و روش پیامبر اکرم (ص) داشته باشیم می‌بینیم که ایشان در راستای ایجاد وحدت هم اقدامات بلند مدت و هم اقدامات کوتاه مدت را برنامه‌ریزی کردند و انجام دادند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه شکستن بت‌ها و از بین بردن آن‌ها به عنوان مظهر ترفقه امت اسلامی و همچنین ایجاد عقد اخوت میان مهاجر و انصار از جمله اقدامات مقطعی پیامبر اکرم (ص) بود، تصریح کرد: اقدامات پیامبر اکرم(ص) اقداماتی در راستای ایجاد وحدت و انسجام در جامعه اسلامی بود، این اقدامات به عنوان سیاست ریشه‌ای و پایه‌ای ایشان در جامعه اسلامی بود.

وی عنوان کرد: امت پیامبر اکرم (ص) از اقوام و قبیله‌های مختلف بودند که این خود بیانگر وحدت در میان تمامی مسلمانان در زمان پیامبر اکرم (ص) بود.

مدرسی افزود: از جمله اقدامات بلند مدت ایشان ایجاد شعار توحید در جامعه اسلامی و تشریح احکام اجتماعی اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) حس مسئولیت مشترک در جامعه اسلامی را ایجاد کردند، گفت: وجود احساس مسئولیت در جامعه در زمان پیامبر اکرم (ص) بسیار مورد تاکید ایشان واقع می‌شد و این مهم نیز در سیره، منش و رفتار امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی نیز بسیار مشاهده می‌شود، که نمونه بارز آن در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه اهل تسنن دیده شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دشمن تلاش دارد تا با ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی سو استفاده کند و این شیوه تنها محدود به این زمان و عصر نمی‌شود؛ هر زمانی که امت اسلامی متحد بودند دشمن از جامعه اسلامی دوری کرده و توان انجام جنایت در میان امت اسلامی نداشت.

وی در پایان گفت: اگر امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند، دشمن دیگر توان ابراز وجود و ظلم و جنایت در مناطقی همچون فلسطین و غره نخواهد داشت؛ امت اسلامی باید یک صدا و یک دل ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را فریاد بزنند و در مقابل این جنایات بایستند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از