حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
نویسنده یزدی:

کاندیدها و کارشناسان باید سعه صدر داشته باشند

کاندیدها و کارشناسان باید سعه صدر داشته باشند

نویسنده یزدی گفت: در جریان رقابت‌های انتخاباتی حرکتای شامل توهین و پرخاشگری آن هم در رسانه ملی کشور پسندیده نیست؛ نامزدها و کارشناسان آنها باید سعه صدر داشته باشند.

مصطفی زمانی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی شکل گرفته در میان نامزدها و جریان‌های سیاسی حامی نامزدها اظهار کرد: این رقابت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و سایر شاخه‌های مرتبط با اداره کشور برگزار شد.

وی افزود: هر کدام از این نامزدها تلاش کردند تا با توضیحات خود گروه‌های مختلف جامعه را با خود همراه کنند.

این نویسنده یزدی با بیان اینکه جبهه انقلاب به بسیاری از اصول خود را پایبند می‌داند و حاضر نیست به هر قیمتی رای جمع‌آوری کند، عنوان کرد: بنابر صحبت مقام معظم رهبری رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی و انتخابات بسیار مهم است و اکثریت نامزدها نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کردند، که این مهم در کارنامه آن‌ها نیز بسیار مشهود است.

وی افزود: متاسفانه برخی از نامزدها در ابتدا شعار می‌دادند که نباید زحمات شهید رئیسی را نادیده گرفت، اما هر چه بیشتر در مسیر حرکت کردند ملاحضات و تصمیمات دیگری را در عمل لحاظ کردند.

زمانی‌فر ادامه داد: کارشناسان این افراد نیز در مناظرات حرف‌هایی عنوان کردند که از واقعیت به دور بود و در مناظره فرهنگی شب گذشته، رفتار متفاوتی نسبت به عنوان مناظره در عمل انجام شد که تحلیل‌های مختلفی نسبت به رفتار کارشناس فرهنگی این کاندید در فضای مجازی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارشناسان معتقدند که این حرکت در راستای جلب رای انجام شد، عنوان کرد: از دیگر مواردی که می‌توان به این حادثه پرداخت این است که در یک برنامه فرهنگی زمانی که یک حرکت غیرفرهنگی و غیر حرفه‌ای انجام می‌شود در واقعیت برای مخاطبان این سوال ایجاد می‌شود که کسی که قرار است قدرت اجرایی کشور را به دست گیرد و قوانین کشور را اجرا کند و با توجه به اهمیت بخش فرهنگ در کشور، این فرد چگونه می‌تواند این امور را به دست گیرد و اجرایی کند؟.

این نویسنده یزدی با بیان اینکه مخاطب تحلیل‌های خود را با توجه به مسائل فضای مجازی انجام می‌دهد و به صورت کلی این سبک حرکات پسندیده نیستند، گفت: چه در جریان رقابت‌های انتخاباتی و چه در موارد دیگر این حرکات آن هم در رسانه ملی کشور پسندیده نیست؛ نامزدها و کارشناسان آنها باید سعه صدر داشته باشند و مسائل خود را با گفتگو و به صورت مناظره منطقی و اخلاقی پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مشارکت مردم امید است در مناظرات در راستای به دست آوردن رای دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم و با خویشتن‌داری نه تنها عملکرد دولت گذشته را زیرسوال نبرند، بلکه به تبیین و رفع شبهات موجود در اذهان عمومی بپردازند.

زمانی‌فر با اشاره به برخورد شهید رئیسی در برابر تهمت‌های ناروایی که به ایشان زده می‌شد، بیان کرد: شهید رئیسی در طول دوران مسئولیت خود نشان دادند که در این مسیر فردی صبور، اخلاق‌مدار و پرکار بودند که پس از شهادت ایشان همچنان مردم از اخلاق‌مداری ایشان سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: در مناظرات دوره انتخاباتی ایشان حرف‌ها و نسبت‌های ناشایستی به شهید رئیسی زده می‌شد، اما ذات و خلقیات شهید رئیسی اینگونه بود که نه تنها به خود اجازه پرخاشگری نمی‌دادند بلکه مصلحت کشور و آرامش مردم را در نظر می‌گرفتند.

این نویسنده یزدی گفت: شخصیت شهید رئیسی در جریان انتخابات قبلی می‌تواند به عنوان یک الگو برای کاندیدهای این دوره از انتخابات و کارشناسان آن‌ها و مردم برای شناخت کاندید اصلح باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی حد و مرزی در اخلاقیات نداشته باشد و پرخاشگری برای او مهم نباشد آن یک مسئله دیگری است، اما به صورت کلی این مدل رفتارها از فرهنگ ایرانی و اسلامی به دور است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از