حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
معاون بهبود تولیدات گیاهی یزد اعلام کرد:

یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها

یزد تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: ۷هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر استان به دیم‌زارهای کشور اضافه شد.

عباس حاجی‌حسینی در گفتگو با «یزدرسا»، با اشاره به اقلیم خشک و کویری استان یزد، اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، یزد برای اولین بار جز استان های دیم‌زار کشور معرفی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: این موقعیت برای بهره‌وری بهینه از سطح زیر کشت استان و تولید محصولات استراتژیک فرصت طلایی را به وجود آورده است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این طرح گونه‌های مساعد زراعی، گیاهان مقاوم به خشکی با عنایت به ذخایر ژنتیکی استان و گیاهان دارویی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز، کاپاریس، کاکتوس آپونتیا کشت می‌شود.

حاجی‌حسینی افزود: انواع گیاهان علوفه‌ای نظیر خارشتر و اسپرس همچنین دانه‌های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا نیز در دیم‌زارهای استان کشت خواهد شد.

وی یادآور شد: در شهرستان‌های خاتم، مهریز، تفت، بهاباد و مروست بالغ بر ۷ هزار هکتار از اراضی قابل کشت با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی‌متر در راستای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی به موازات کاهش وابستگی و امنیت غذایی کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال برنامه‌ریزی و اجرا در طرح جهش تولید در دیم‌زارها است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از