حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام‌جمعه شهرستان بهاباد:

«خودباوری» بارزترین ثمره انقلاب اسلامی است

«خودباوری» بارزترین ثمره انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه شهرستان بهاباد با اشاره به معنوی بودن آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: «خودباوری» و «خوداتکایی» بارزترین ثمره‌ در سایه آزادی انقلاب اسلامی است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به شعر مولانا مبنی بر «هم ترازو را ترازو راست کرد هم ترازو را ترازو کاست کرد» اظهار کرد: آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی معنوی بوده و نمی‌توان آن را با اعداد و ارقام سنجید.

 وی با بیان اینکه برای پی بردن به آرمان‌های انقلاب اسلامی لازم است شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مدنظر داشته باشیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی یک حاکمیت اسلامی است؛ از نظر آزادی، آن چیزی که انقلاب اسلامی به دنبال آزادی بود، به نحو مطلوب ایجاد شد؛ منظور از آزادی در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی آزادی» معنوی است. چراکه بزرگ‌ترین نوع آزادی، آزادی معنوی است و در حوزه سیاست انقلاب اسلامی، به‌هیچ‌عنوان آزادی به معنای ولنگاری اخلاقی مطرح نبود.

 امام‌جمعه شهرستان بهاباد با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی هیچ‌کس حرف منطقی در برابر آزادی‌های حقوقی و معنوی واقعاً ندارد، عنوان کرد: در سایه آزادی معنوی که با وقوع انقلاب اسلامی محقق شد، بارزترین ثمره، خودباوری، خوداتکایی در طی هشت سال دفاع مقدس بود. 

 وی گفت: منظور از «استقلال» در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» استقلال سیاسی است؛ استقلال یعنی اینکه مدیران یک مملکت را خود ملت انتخاب کنند و اجنبی دخالتی در این زمینه نداشته باشد.

 ابراهیمی بشکانی  اضافه کرد: یکی از عواملی که امام خمینی (ره) به پا خاسته و انقلاب را رقم زدند، نفوذ بیگانگان و سلطه آمریکا و انگلیس بود.

 وی تصریح کرد: در سایه انقلاب اسلامی «استقلال سیاسی» به نحو مطلوب به وجود آمد؛ استقلال سیاسی یعنی اینکه ما بتوانیم در تمام مراودات سیاسی پایه اتکای به خود را حفظ کنیم.

 امام‌جمعه شهرستان بهاباد گفت: در «استقلال فرهنگی» هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم؛ خود کم‌بینی بدترین ضربه را به استقلال فرهنگی می‌زند.

 وی ادامه داد: در رابطه با نداشتن استقلال فرهنگی در دوران پیش از انقلاب همین بس که حتی نام‌گذاری معابر و بسیاری از مکان‌های فرهنگی با نام اجنبی بود و اسطوره‌ها، قهرمانان و چهره‌های ماندگار ایران در این نام‌گذاری‌ها جایی نداشتند.

 ابراهیمی بشکانی  گفت: اگر در عرصه نظامی و سیاسی به استقلال رسیدیم، به خاطر آن است که «خودباوری» و «خوداتکایی» در ضمیر عوامل مرتبط نهادینه شده است؛ اگر این خودباوری و خوداتکایی و اینکه «ما می‌توانیم» در جامعه نهادینه شود، قطعاً می‌توانیم در عرصه‌های مختلف به استقلال برسیم.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از