حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
یادداشت؛

«مهر» را چگونه آغاز کنیم؟

«مهر» را چگونه آغاز کنیم؟

با توجه به شروع سال تحصیلی و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌های کشور، توقع این است که جهاد تبیین در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش یزدرسا، محمدعلی خسروی*؛ با توجه به شروع سال تحصیلی و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌های کشور، توقع از روحانیت معزز، فرهنگیان و همه مدیران فرهنگی این است که جهاد تبیین در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت جدی دنبال شود و در این موضوع به این نکات توجه شود:

روحانیون معزز حتی‌الامکان یک وقتی را برای حضور روزانه در مدارس و دانشگاه‌ها قرار دهند. اقامه نماز جماعت، حضور در جلسات پرسش و پاسخ، حضور در خوابگاه‌های دانشجویی و بعضاً دانش‌آموزی، شرکت در اردوها و... همه و همه از مصادیق جهاد تبیین محسوب می‌شود.

برنامه‌ریزی مدیران فرهنگی و تربیتی برای نحوه و نوع حضور مفید و اثرگذار روحانیون، اساتید انقلابی و صاحب فکر، فرماندهان نظامی و انتظامی برای تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی.

مبارزه و نفی تفکرات و اندیشه‌های التقاطی و غیر اخلاقی (از جانب برخی مدیران، معلمان و اساتید که بستر رشد اخلاقی و معنوی را ویران می‌کنند)، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در مجموع یک عزم و اراده جمعی میان مدیران ارشد فرهنگی استان، صاحبان فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی و بدنه نخبگانی و مردمی باید شکل بگیرد تا ماه «مهر» را خوب آغاز کنیم و با همان فرمان بلکه بهتر تا پایان سال تحصیلی پیش برویم.

*محمدعلی خسروی_استاد حوزه علمیه یزد

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از