حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد اعلام کرد:

آغاز به ‌کار هزار معلم یزدی از مهرماه

آغاز به ‌کار هزار معلم یزدی از مهرماه

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: هزار معلم یزدی از مهرماه همکاری خود را با آموزش پرورش آغاز می‌کنند.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد اظهار کرد: یک هزار معلم جدید، اول مهرماه امسال در کنار سایر فرهنگیان در تعلیم و تربیت دانش آموزان همکاری می‌کنند؛ علاوه بر این حدود ۳۰۰ مربی تربیتی و پرورشی جذب می‌شوند.

وی به اهمیت فعالیت تربیتی در کنار امور آموزشی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: کارهای پرورشی و آموزشی در کنار هم اهمیت دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش استان در سال تحصیلی جدید تقویت مدارس دولتی است.

رحیمی نژاد بیان کرد: باید ضمن تقویت جدی مدارس دولتی بر مدارس غیردولتی هم نظارت‌ها طبق مقررات افزایش یابد.

وی گفت: در یک سال گذشته در مدارس بر اساس اهداف دولت و نظام طرح‌های بسیار مفید فرهنگی و تربیتی اجرا شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی اِتناب در راستای تحقق عدالت آموزشی گفت: در سال جاری علاوه بر اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر، برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، آموزشی و تجهیزاتی با محوریت عدالت و نصیب برابری آموزشی با محوریت مدارس عادی دولتی به‌ویژه مدارس ۵۶ محله کم برخوردار (شامل ۳۵۶ مدرسه) در حال انجام است که عمده برنامه‌های رفاهی و خدمات‌رسانی ما بر این مدارس متمرکز است.

رحیمی نژاد تصریح کرد: در قرارگاه جهادی اِتناب طرح‌های مختلفی از جمله طرح شهید عجمیان با هدف شاداب سازی و بهسازی فضاهای عالی دولتی، طرح شهید پور جعفری با هدف شناسایی و پوشش دانش‌آموزان نیازمند، طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش فضاهای آموزشی (که در سال گذشته ۷۶ فضای آموزشی جدید به مجموعه آموزش‌وپرورش اضافه شد)، طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان (آشنایی معلمان با محتوای درسی جدید) و ... اجرا شده است.

وی به افزایش تعداد گروه‌های جهادی آموزش‌وپرورش استان از ۳۶ به ۳۰۶ مورد اشاره کرد و افزود: هر یک از این گروه‌های جهادی دارای سه عضو معلم و چهار عضو حامی است که در حال حاضر تعداد دو هزار و ۱۴۰ نفر از همکاران ما در این گروه‌ها عضو بوده و فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد تصریح کرد: این در حالی است که تعداد ۸۰ نفر از همکاران آموزشی نیز به‌صورت فردی و داوطلبانه در طول تابستان اقدام به آموزش رایگان در مدارس نموده و به میزان هزار و ۱۰۰ نفر ساعت فعالیت آموزشی داشته‌اند.

رحیمی نژاد به رنگ‌آمیزی ۲۸ هزار مترمربع و همچنین بیش از صد هزار مترمربع آسفالت در مدارس در راستای تحقق عدالت آموزشی و تقویت مدارس عادی دولتی اشاره کرد و گفت: در استان یزد بیش از هزار و ۶۰۰ مدرسه و هزار و ۸۵۰ فضای آموزشی تربیتی داریم که طبیعتاً به‌روزرسانی این موارد زمان‌بر و مشکل است.

این مسئول تأکید کرد: همکاری مردم و مسئولان در کنار فرهنگیان نقش اصلی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از