حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد خبر داد:

آغاز فعالیت «یزدریل» تا قبل از پایان سال

آغاز فعالیت «یزدریل» تا قبل از پایان سال

مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد با اشاره به راه‌اندازی شرکت ریلی یزد گفت: در صورت همکاری راه‌آهن کشور تا پایان سال یک رام قطار 4 ستاره از سوی این شرکت در مدار یزد تهران وارد مدار شده و در دسترس مردم یزد قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، احمد آخوندی صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات استان یزد که محل استانداری یزد و با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه صنعت ریلی در استان یزد اظهار کرد: علی‌رغم اینکه صنعت ریلی برای استان یزد یک صنعت بسیار مهم است؛ اما این صنعت در استان یزد مغفول مانده است.

مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد با بیان اینکه توسعه صنعت ریلی در چهار محور از مواردی است که در سند یزد نوین لحاظ شده است، تصریح کرد: یکی از این محورها راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل مسافربری است که این شرکت در شهر یزد تأسیس شده است اما نیاز به تأمین هزینه برای خرید حداقل 100 واگن دارد.

وی ادامه داد: مبلغ موردنیاز این شرکت هزار میلیارد تومان است که تاکنون 500 میلیارد تومان آن تامین شده است و مابقی منتظر سرمایه است که پیشنهاد می‌شود تا صاحبان صنایع در این زمینه وارد شوند و با خرید سهام این شرکت مابقی این مبلغ را تامین تا بتوانیم در 6 ماه آینده شاهد راه اندازی کامل این شرکت باشیم.

آخوندی ادامه داد: علی‌رغم عدم تأمین سرمایه لازم برای خرید واگن‌ها ولی اگر شرکت راه‌آهن کشور در این زمینه همکاری‌های لازم را مبذول بدارد، تا پایان سال جاری امیدواریم که مردم یزد شاهد وارد مدار شدن یک رام قطار 4 ستاره در مسیر یزد-تهران از سوی این شرکت باشند.

مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد با اشاره به محور دوم توسعه ریلی در سند یزد نوین عنوان کرد: راه‌اندازی شرکت ریل ترابر در راستای جابه‌جایی بار از دیگر محورهای توسعه ریلی است که لازمه راه‌اندازی این شرکت تأمین  600 واگن است.

وی ادامه داد: اگر صنایع که تعداد آنها در استان یزد نیز زیاد است در این زمینه وارد شوند و 600 شرکت هرکدام به اندازه سهام یک واگن این شرکت را خریداری کنند مشکل راه‌اندازی این شرکت نیز رفع خواهد شد.

آخوندی در ادامه با اشاره به محور سوم توسعه ریلی استان که در سند یزد نوین به آن پرداخته شده است اظهار داشت: محور سومی که در سند یزد نوین به آن اشاره است و استان نیز در حال پیگیری آن است راه‌اندازی شرکت دیزلی و کِشنده بوده که برای این موضوع باید حداقل 10 کِشنده خریداری شود.

مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد اظهار امیدواری کرد و افزود: اقداماتی نیز در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم تا یک سال آینده این موضوع نیز به سرانجام برسد.

وی ایجاد پهنه ریلی در استان را محور چهارم توسعه ریلی در سند یزد نوین دانست و گفت: منطقه بافق برای ایجاد پهنه ریلی در استان مدنظر است و سرمایه‌گذاری ریلی در این منطقه انجام می‌شود تا بتوانیم در آینده در زمینه ریلی تمام ابعاد را همراه با رفع نقص‌ها و ضعف‌هایی که وجود دارد، پوشش دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از