حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه موقت یزد:

اتفاقات غزه وحدت همه مسلمانان را می‌طلبد

اتفاقات غزه وحدت همه مسلمانان را می‌طلبد

امام جمعه موقت یزد گفت: اتفاقات غزه اقتضا می‌کند که همه مسلمانان جهان پیرو هر مذهبی هستند متحد بشوند و به پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و به پشتیبانی از بیت‌المقدس به پا خیزند و با هم متحد شوند

آیت‌الله سید ناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، مقاومت مردم فلسطین و غزه را موجب وحدت‌بخشی و انسجام امت اسلامی دانست.

وی ادامه داد: امروز غزه به عنوان بخشی از جهان اسلام به شدت در معرض هجمه دشمنان قرار گرفته و هم مردم آنجا مظلوم واقع شده‌اند و بیش از 50 هزار فلسطینی از زن و کودک به شهادت رسیدند،  بیت‌المقدس نیز به عنوان قبله اول مسلمانان نیز در معرض آسیب دشمنان قرار گرفته است.

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: این اتفاق در غزه اقتضا می‌کند که همه مسلمانان جهان پیرو هر مذهبی هستند متحد بشوند و به پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و به پشتیبانی از بیت‌المقدس به پا خیزند و با هم متحد شوند و با این دشمنانی که اینگونه وحشیانه به جان مردم غزه افتادند مبارزه کنند.

وی گفت: متأسفانه امروز جهان اسلام دچار تفرقه و پراکندگی شده است، در  بیشتر کشورهای اسلامی با وجود همه امکاناتی که وجود دارد سران خودفروخته و وابسته به اجانب حکومت می‌کنند که اجازه نمی‌دهند مسلمانان با هم متحد شوند و تحت عناوین مختلف چون شیعه و سنی و  یا عرب و عجم به تفرقه‌افکنی می‌پردازند و این بلایی است که در جهان اسلام وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: جمهوری اسلامی از اول پیدایش خود پرچم وحدت و اتحاد را بلند کرد و دست دوستی را به سمت همه مسلمانان جهان دراز کرد، هفته وحدت که جمهوری اسلامی منادی آن است برای ایجاد اتحاد بین مسلمانان جهان است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حتی قبل از پیروزی انقلاب نیز این آرمان وحدت جهان اسلام را مطرح کردند و زمانی که به ایرانشهر تبعید شده بودند از آنجا که اهل تسنن و هم تشیع در آنجا زندگی می‌کردند با توجه به زمان سالروز میلاد پیامبر(ص) از نظر شیعه و سنی فرمودند چه خوب است که فاصله این دو مناسبت را هفته ولادت پیامبر(ص) و در واقع هفته وحدت بین شیعه و سنی در نظر بگیریم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) هفته وحدت را به صورت رسمی اعلام کردند.

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: امروزه ایده جمهوری اسلامی این هست که هر کجا مسلمانان عالم به کمک نیاز داشتند ما باید به کمک آن‌ها بشتابیم، فرقی هم نمی‌کند که این مسلمانان شیعه یا سنی باشند و حدیث پیامبر(ص) را باید مدنظر قرار دهیم که فرمودند: کسی که فریاد کمک‌خواهی یک مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد، مسلمان نیست و امروز در هر گوشه‌ای از عالم مسلمانان نیاز به کمک داشته باشند باید به کمک آن‌ها بشتابیم که غزه مصداق کمک‌خواهی مسلمانان است.

وی اضافه کرد: متأسفانه اکثر کشورهای اسلامی به مردم غزه توجه نمی‌کنند و نه تنها به آن‌ها کمک نمی‌کنند بلکه به دشمنان اسلام کمک می‌کنند و سوخت، مواد غذایی، امکانات دارویی و... را در اختیار رژیم صهیونیستی غاصب قرار می‌دهند، زمانی رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر کشورهای اسلامی سوخت و مواد غذایی را در اختیار رژیم صهیونیستی  قرار نمی‌دادند از پا در می‌آمد اما متأسفانه اینگونه نیست.

محمدی افزود: در این هفته که به نام هفته وحدت نامگذاری شده است باید مرتب در تریبون‌های مختلف فریاد زده شود که آی! مسلمان‌های جهان بیایید با هم متحد بشویم و همه امکاناتی که داریم را در کمک به مظلومان جهان اسلام بسیج کنیم و امیدواریم این امر تحقق پیدا کند البته در داخل ایران وحدت زیادی بین شیعه و سنی وجود دارد و همه پیرو یک آرمان و یک فکر هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از