حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نایب‌رئیس اتحادیه املاک یزد:

علت کاهش قیمت مسکن رکود بازار بود

علت کاهش قیمت مسکن رکود بازار بود

نایب‌رئیس اتحادیه املاک یزد گفت: سال گذشته قیمت مسکن در یزد 10 تا 20 درصد کاهش یافت ولی علت این کاهش رکود بازار بود و مسئولان نقش چندانی نداشتند.

رضا دشتی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا»، با اشاره به اینکه سال گذشته در شهر یزد قیمت مسکن ۱۰ تا ۲۰درصد کاهش داشت، اظهار کرد: علت این کاهش رکود بازار مسکن بود که فروشندگان مجبور به کاهش قیمت مسکن شدند و در این کاهش قیمت هیچ اقدام خاصی از سوی مسئولان استان انجام نشده بود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر همیشه بر روی قیمت مسکن تأثیرگذار بوده است، افزایش قیمت سکه و دلار است که باعث رکود بازار مسکن می‌شود، اما پس از گذشت چند ماه از ثبات قیمت سکه و دلار شاهد افزایش قیمت در بازار مسکن بودیم و این مسئله همواره وجود داشته است.

نایب‌رئیس اتحادیه املاک یزد با اشاره به افزایش فعلی قیمت سکه و دلار تصریح کرد: براین‌اساس پیش‌بینی می‌شود که تا دو ماه آینده حداقل قیمت مسکن ۱۵ درصد در سطح یزد افزایش یابد، اما اگر روند ناپایداری بازار سکه و طلا ادامه داشته باشد تأثیری در افزایش قیمت مسکن نخواهد داشت.

دشت نژاد ادامه داد: در سال جاری قیمت برخی خدمات و حقوق و حتی مصالح ساختمانی با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است که عامل این افزایش قیمت نیز در بسیاری از موارد خود دولت است پس افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی بر قیمت مسکن طبیعی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از