حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
احتمال وقوع فاجعه طبس در یزد کم است
رئیس اداره بازرسی کار اداره تعاون یزد:

احتمال وقوع فاجعه طبس در یزد کم است

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: نظارت بر ایمنی مستمر از سوی سازمان‌های مربوطه و وجود معادن خودپایدار در یزد احتمال وقوع فاجعه معدن طبس در یزد را کاهش می‌دهد.

مجید دشت‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، از نظارت بر ایمنی معادن پرخطر یزد خبر داد و گفت: معادن را می‌توان جزو صنایعی داست که به عنوان واحدهای پرخطر قلمداد می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۶۰ معدن فعال اعم از معادن سنگ آهن، شن و ماسه و... در استان یزد وجود دارد که وظیفه نظارت بر ایمنی این معادن به طور کلی به عهده سازمان صمت است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در رابطه با نظارت بر اجرای قوانین در معادن پرخطر افزود: به طور پیوسته بازرسی‌هایی از کارگاه‌ها به ویژه معادن صورت می‌گیرد و در صورت وجود نقص به کارفرما ابلاغ می‌شود تا در صدد رفع آن برآیند و ایمنی‌سازی را انجام دهند.

وی مطرح کرد: در صورت عدم پیگیری برای رفع نواقص ایمنی‌سازی طی بازه زمانی مقرر از جانب کارفرما، از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

دشت‌آبادی بیان کرد: عمده معادن استان از ساختار فلزی برخوردارند که به این نوع معادن خودپایدار می‌گویند و از ایمنی بیش‌تری نسبت به دیگر معادن برخوردار هستند، برای مثال معدنی که اخیراً در طبس دچار حادثه شد، از این ساختار خودپایدار برخوردار نبود و احتمال بروز حادثه در چنین معادنی بیش‌تر است.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت بر ایمنی معادن استان افزود: حوادث معدنی به معنای انفجار یا ریزش تاکنون در یزد صورت نگرفته اما شاهد حوادث غیرمستقیم معدنی بوده‌ایم با این حال هر ساله و به طور پیوسته فرایند نظارت بر ایمنی توسط سازمان‌های مربوطه صورت می‌گیرد و در صورت تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از