حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرماندار زارچ خبر داد:

اختصاص 150 هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن

اختصاص 150 هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن

فرماندار زارچ گفت: برای پروژه نهضت ملی مسکن در زارچ دو سایت 54 هکتاری و 95 هکتاری در نظر گرفته شده است که پس از آماده‌سازی به صورت قطعه‌بندی شده تحویل متقاضیان می‌شود.

مرتضی زیبائیان در گفتگو با «یزدرسا»، با اشاره به وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان زارچ گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 600 نفر در این شهرستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از هزار نفر آنها تأیید نهایی شده‌اند که ۲۹۰ نفر از این آمار مربوط به طرح جوانی جمعیت و خانواده‌های ۴ فرزندی در زارچ است.

فرماندار زارچ ادامه داد: زمینی که برای این متقاضیان در نظر گرفته شده زمین 54 هکتاری است که کار آماده‌سازی آن توسط کارگزاری شرکت تعاونی دهیاری‌ها در حال انجام است، این کارگزاری برای اولین‌بار در کشور براساس دستوری که از وزیر راه و شهرسازی گرفته شد به‌عنوان شرکت عام‌المنفعه روستایی وارد پروژه نهضت ملی مسکن شد.

وی افزود: ستاد اجرای فرمان امام، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌ها، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از کارگزاران پروژه نهضت ملی مسکن هستند و شرکت تعاونی نیز پنجمین کارگزاری در این زمینه است.

زیبائیان عنوان کرد: کار آماده‌سازی این زمین پس از آماده‌سازی بدون آن که ساخت و سازی روی آن‌ها انجام گیرد به صورت قطعات 250 متری تحویل متقاضیان می‌شود.

وی اضافه کرد: کار آماده‌سازی زمین از هفته دولت شروع شده است و برنامه زمان‌بندی یک‌ساله برای اتمام آن در نظر گرفته شده است بااین‌حال تأکید کردیم که شرکت تعاونی دهیاری‌ها زودتر از این بازه کار آماده‌سازی را انجام دهد ضمن آن که طبق مصوبه شورای مسکن مبلغ 100 میلیون تومان برای این امر از متقاضیان دریافت می‌شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خدمات آب، برق و گاز را به محل زمین ارائه می‌دهند.

فرماندار زارچ با بیان اینکه در شهرستان زارچ مشکلی از نظر تأمین زمین وجود ندارد، گفت: زمین دیگری به وسعت 95 هکتار نیز در قسمت سرچشمه زارچ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای نهضت ملی مسکن مصوب شده است که تهیه طرح آن توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست اقدام است و با آماده‌شدن طرح، وارد مرحله عملیاتی می‌شود و  پس از آماده‌سازی زمین، به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی یادآور شد: تعداد واحدهای تکمیل شده طرح اقدام ملی مسکن در زارچ  نیز 75 واحد است که به‌صورت نیمه‌ساز امسال در هفته دولت تحویل متقاضیان شد و تسهیلات مسکن این واحدها به مبلغ 550 میلیون تومان با عاملیت بانک ملی نیز در چند روز گذشته مصوب شد که برای اتمام پروژه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از