حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس خبرگزاری ایرنا در استان یزد:

ادعاهای حقوق بشری رژیم صهیونیستی رنگ‌باخته است

ادعاهای حقوق بشری رژیم صهیونیستی رنگ‌باخته است

رئیس خبرگزاری ایرنا در استان یزد گفت: شهادت بیش از ۳۰ هزار انسان بی‌گناه و مظلوم در غزه توسط رژیم جنایت‌کار صهیونیستی اعتبار و ادعاهای رژیم صهیونیستی در سطح جهانی را زیر سؤال برده است.

کاظم شاملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا»،  با اشاره به ایجاد موج گسترده نفرت علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در سطح جهانی اظهار کرد: برخی از جوامع بشری این موضوع را تا به امروز نمی‌پذیرفتند، اما امروز دیگر این مسئله برای جامعه جهانی مبرهن و باعث شده تا موضع‌گیری‌های تندتر و شدیدتری نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

وی افزود: این موج نیز بر تصمیم‌گیری سازمان ملل متحد اثرگذار بود و باعث شد تا این سازمان در نشست‌های اخیر خود بر اعمال آتش‌بس و متهم‌کردن رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه موضع‌گیری متفاوتی نسبت به قبل داشته باشد.

رئیس خبرگزاری ایرنا در استان یزد با بیان اینکه تا چند ماه گذشته موضع‌گیری نسبت به رژیم اشغالگر قدس و توقف جنایات در فلسطین و غزه دیدگاه و مطالبه‌ای از سوی کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی بود، ادامه داد: این مطالبه تا چند ماه گذشته تنها از سوی برخی کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شد، اما تداوم این جنایات در فلسطین باعث شد تا در سطح بین‌المللی چهره واقعی این رژیم منحوس آشکار شود و برخی کشورها مانند آمریکا برای حفظ منافع و اعتبار بین‌المللی خود دیگر مانند گذشته حمایتی از این رژیم نداشته باشند.

وی ادامه داد: نگاه‌ها به اتفاقاتی که در سرزمین اشغالی در حال رخ‌دادن است، تغییر کرده و جامعه جهانی خود به این نتیجه رسید که اتفاقی که در حال وقوع در سرزمین فلسطین است، بسیار فراتر از یک درگیری و اختلاف بین دو طرف است و در یک جنگ نابرابر تنها جان انسان‌های بی‌گناه و غیرنظامی در فلسطین گرفته شده است.

شاملو جنایات رخ‌داده در سرزمین اشغالی توسط رژیم کودک کش اسرائیل در چند ماه اخیر را عامل تغییر رویکرد سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این اتفاقات دانست و عنوان کرد: جوامع بین‌المللی بی‌تفاوتی قبلی را کنار گذاشته و مواضع شدیدتری نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ کردند و مباحثی که تا پیش‌ازاین تنها از سوی ایران مطرح می‌شد در حال تبدیل‌شدن به یک کنش جهانی است.

وی افزود: برگزاری راهپیمایی‌های متعدد در کشورهای غرب و شرق از سوی طیف‌های مختلف جامعه علیه این جنایات بیانگر این است که رژیم صهیونیستی در یک موضع انفعالی قرار گرفته و دیگر مظلوم‌نمایی‌های این رژیم از سوی جامعه جهانی پذیرفته نمی‌شود.

این مدرس علوم ارتباطات با بیان اینکه جامعه جهانی متوجه جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت شده است، اظهار کرد: شهادت بیش از ۳۰ هزار انسان بی‌گناه همچون کودکان، زنان و افراد غیرنظامی و خبرنگاران یک نسل‌کشی است و رژیمی همچون رژیم صهیونیستی که همواره ادعای نفوذ اطلاعاتی می‌کند، وقتی دست به چنین جنایتی در فلسطین می‌زند به معنای عامدانه بودن این اقدامات غیرانسانی است.

وی ادامه داد: انزوایی که از سوی جامعه جهانی برای رژیم اشغالگر قدس در حال شکل‌گیری است حاصل این جنایات و نسل‌کشی‌ها است؛ شاید صدور بیانیه‌های متعدد در توقف اتفاقات رخ‌داده در فلسطین و غزه تأثیر به سزایی نداشته باشد، اما اعتبار و ادعاهای رژیم صهیونیستی در سطح جهانی زیر سؤال رفته و دیگر این رژیم نمی‌تواند با بهانه‌های واهی ادعاهای خود را به خورد جهان دهد.

شاملو با اشاره به نقش رسانه‌ها در بیان و به‌تصویرکشیدن جنایات رخ‌داده در فلسطین تصریح کرد: نمی‌توان گفت که تمام واقعیت و حقیقت این جنایات بیان شده است، اما بیان گوشه‌ای از این جنایات توسط رسانه‌ها حتی به قیمت شهیدشدن خود خبرنگار و یا خانواده‌اش، نه‌تنها چهره دیوصفت رژیم کودک کش اسرائیل را نشان داد؛ بلکه باعث شد تا سایر رسانه‌ها موضع‌گیری خود را نسبت به این رویدادها تغییر دهند و جانب‌داری کمتری از رژیم صهیونیستی داشته باشند.

وی گفت: در عصر ارتباطات واقعیت را می‌توان تا حدودی پوشاند، اما از یک حدی به بعد واقعیت به حدی آشکار و روشن است که سیلی خود را به اشخاص منکر حقیقت می‌زند و امروز جامعه جهانی طعم سیلی واقعیت را چشیده که تغییر موضع داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از