حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
وزیر اقتصاد خبر داد:

استقرار نماینده بانک مرکزی در یزد

استقرار نماینده بانک مرکزی در یزد

وزیر اقتصاد در سفر خود به یزد از استقرار نماینده بانک مرکزی برای تحقق خواست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدی یزد در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، سید احسان خاندوزی روز جمعه در نشست گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در یزد گفت: از ابتدای سال آینده برای تحقق خواست بخش خصوصی و صنایع، نماینده بانک مرکزی در استان یزد مستقر می‌شود تا برای انجام امور و تسهیل در کارها اقدام شود.

وی افزود: برای تحقق خواست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و تولیدی یزد، استقرار نماینده سازمان بورس نیز جزو موارد مهمی است که پیگیری و اقدام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: افزایش سقف اختیارات یزد و استان‌ها از دیگری مواردی است که برای انجام آن و کمک به بخش صنعت و خصوصی پیگیری و اقدام می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: ۱۰ صرافی جدید برای تسهیل در انجام وظایف در استان‌ها و شهرستان اردکان یزد راه‌اندازی می‌شود تا دسترسی ارزی راحت‌تر شود؛ موضوع مهم، کمک به فعالان اقتصادی است.

خاندوزی تصریح کرد: بانک‌های استانی باید دارای خدمات ویژه باشند تا صنایع رغبت به سرمایه‌گذاری داشته و این مطالبه مطلب مهمی است که پیگیری می‌شود.

خاندوزی اظهار کرد: همه مطالبات، مسائل و مشکلات مدیران دولتی بخش اقتصادی در کنار مسائل بخش خصوصی و فعالان این حوزه و تعاونی‌ها بررسی و برای رفع آن تلاش خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به معافیت‌های مالیاتی  گفت: برای معافیت مالیاتی در بخش جاده‌سازی به این مجلس نمی‌رسد ولی پیشنهاد بررسی و با اصلاحیه آماده و اعلام و ارسال می‌شود که امیدواریم این موضوع اقدام شود.

خاندوزی ادامه داد: تسهیل پذیرش واحدهای مختلف صنعتی و اقتصادی در بورس و فرابورس موضوع مهم و دولت نگاه ویژه به آن دارد تا از همه ظرفیت‌ها در بازار بورس و خدمت به مردم و کشور افزایش یابد.

گفتنی است؛ خاندوزی در سفر دو روزه به یزد ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی و دیدار با مسئولان اجرایی و مدیران اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی استان یزد، مساءل و مشکلات فراروی این بخش‌ها را بررسی خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از