حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس دانشگاه آزاد یزد:

استکبار علم را ابزاری برای کسب درآمد می‌داند

استکبار علم را ابزاری برای کسب درآمد می‌داند

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: طراحی استکبار جهانی این است که انسان را به زانو درآورده و علم را ابزاری برای کسب درآمد خود استفاده ‌کنند.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به نامگذاری ۱۰ نوامبر به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه و جایگاه ایران در این زمینه اظهار کرد: اعتقاد دارم که هندسه نظم جهانی در حوزه علم مدام در حال تغییر است و کشور ایران به عنوان یکی از سردمداران حوزه خیزش جدید علمی در دنیا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه مباحث مرتبط با طوفان الاقصی بخشی از خروجی‌های نوع علم است، گفت: اینکه امروزه انتفاضه سنگ فلسطین به انتفاضه موشک تبدیل شده است به خاطر علم است.

وی ادامه داد: علم باید در خدمت بشریت باشد، زیرا در نگاه اسلام علم نافع داریم و به علمی گفته می‌شود که خدمتی به بشریت داشته باشد و متاسفانه در عصر کنونی می‌بینیم که طراحی هندسه علمی غرب منجر به حضور افرادی شده که بر سر زنان و کودکان مظلوم بمب می‌اندازند و خروجی علمی نه تنها در خدمت بشر نیست بلکه در جهت نابودی و نسل‌کشی انسان است.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه الان در عصری قرار داریم که باید چگونگی علم در خدمت بشریت بازخوانی شود، تصریح کرد: اگر در نظام آموزشی به دنبال خروجی صحیح علم هستیم باید نگاه تربیتی به مراکز آموزشی داشت و اگر تربیت در این موضوع حذف شود و تنها به دنبال فناوری باشیم، خروجی نه تنها در خدمت بشر نیست بلکه مخرب تاریخ و نسل بشر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه تاریخ علم غرب باید به دو بخش تقسیم شود، عنوان کرد: بخشی از تاریخ علم غرب خدمات علمی است که در اروپا به بشریت شد و محصول آن همین فناوری است که در خدمت بشریت است، اما بخش دیگری از آن در سیطره و سلطه نظام استکباری دنیا است که عمدتا مدیران کشورهای آمریکایی و اروپایی است و پشت صحنه آن جریان صهیونیست قرار دارد.

وی افزود: گروه دوم کاملا علم را ابزار استکبار و سلطه کرده است و مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب و در هفت محور این بیانیه، از علم و دانش به عنوان محور اول یاد کردند و در آن محور گفتند که امروز غرب علیرغم فرهنگ و تمدن ضعیفی که دارد با قدرت علم بر نظام عالم سلطه‌جویی می‌کند.

دهقانی اشکذری با اشاره هدف گروه دوم تصریح کرد: طراحی استکبار جهانی این است که انسان را به زانو درآورده و با نگاه صهیونیستی خود مبنی بر اینکه به جز نسلی از جنس خودشان بقیه انسان‌ها حیوان هستند، علم را ابزاری برای کسب درآمد خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: تفکر گروه دوم برای استثمار مردم دنیا این بود که علم را وسیله تولید پول در نظر بگیرند و متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که فروش اسلحه، دخانیات و انسان در دنیا رواج پیدا کرده و تمام این اقدامات به صورت علمی انجام می‌شود و با این تفکر و هدف، وسیله را توجیه می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد ادامه داد: بازار فروش اسلحه در جنگ است و به همین دلیل آمریکا به صورت دائم در حال آتش‌افروزی است تا بازار خود را داغ نگه دارد و یا حتی در حوزه بیولوژیکی شرایطی را به وجود می‌آورد که با فروش دارو به سوددهی برسد و یا مردم سایر کشورها را به ذلت بکشاند و این‌ها تنها چند مورد از تفکرات سلطه‌جویی بر بشریت در گروه دوم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از