حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون خدمات شهری شهرداری یزد خبر داد:

اعمال قانون مراکز ضایعاتی شهر یزد

اعمال قانون مراکز ضایعاتی شهر یزد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به طرح پلمپ ضایعاتی‌های سطح شهر، گفت: با اخذ دستور از قاضی کشیک، از فعالیت یک واحد غیرمجاز ضایعاتی جلوگیری شد.

حمیدرضا رحیم‌دل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان این‌که واحدهای جمع‌آوری و تفکیک ضایعات غیرمُجاز و مُجازی که نسبت به انتقال به شهرک ضایعات اقدام نکرده بودند، شناسایی و با دستور قضایی پلمپ شده‌اند، اظهار کرد: از فعالیت فردی که به‌صورت غیرقانونی در مقابل محل پلمپ شده خود نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام کرده بود با همکاری ستاد فرماندهی انتظامی جلوگیری و تجهیزات وی جمع‌آوری شد.

وی افزود: همچنین این فرد خاطی که با به‌کارگیری غیرقانونی اتباع غیرمجاز فعالیت داشت، با حکم قضایی اعمال قانون شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این‌که طرح برخورد با واحدهای مجاز و غیرمجاز تا انتقال تمامی واحد‌های مجاز به شهرک ضایعات ادامه دارد، گفت: به همین منظور واحدهای ضایعاتی مجاز جمع‌آوری، خریدوفروش ضایعات در سطح شهر نیز که نسبت به اخطار کتبی اولیه اقدام  نکرده‌اند و به شهرک ضایعات منتقل نشده‌اند، با حکم دادستانی پلمپ شدند.

بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است از مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت، دود و سروصدا کند و یا مخالف بهداشت باشد جلوگیری کند و با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها که فعالیت آن‌ها دود ایجاد می‌کند از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری کند. هرگاه تأسیسات مذکور فوق قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باشد آن‌ها را تعطیل کند و اگر لازم شود آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از