حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر یزد خبر داد:

قیمت 50 درصد از انواع لوازم التحریر بدون تغییر

قیمت 50 درصد از انواع لوازم التحریر بدون تغییر

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر یزد از عدم تغییر قیمت حدود 50 درصد انواع لوازم التحریر موجود در بازار یزد نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمدحسین مرتضوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، درباره آخرین وضعیت بازار لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در یزد باتوجه‌به نزدیک‌شدن به زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند به‌مرور خریدهای خود را انجام می‌دهند؛ اما باتوجه‌به تعطیلات پیشرو در خصوص وضعیت بازار کتاب و لوازم‌التحریر نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد و اینکه نسبت به سال گذشته بهتر یا بدتر شده است باید صبر کرد و بعد از تعطیلات وضعیت بازار را بررسی کرد البته امیدواریم شرایط بازار روند رو به بهبودی داشته باشد.

وی افزود: ۵۰ درصد از لوازم‌التحریر و کتاب با قیمت سال گذشته به فروش می‌رسند و هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند، اما برخی از اجناس از ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر با اشاره به تدارک استانداری یزد در خصوص برگزاری نمايشگاه پاییزه عنوان کرد: استانداری یزد تلاش خود را در راستای تأمین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه پاییزه به کاربرد و با تولیدی‌ها و عمده‌فروش‌ها در راستای فروش اجناس به قیمت عمده و پایین‌تر از قیمت بازار رایزنی‌هایی را انجام داد.

وی درباره واردات و قاچاق لوازم‌التحریر گفت: بخش زیادی از کالاهای موردنیاز در صنعت لوازم‌التحریر، تولید داخل است؛ اما در مورد اقلامی که در داخل کمتر تولید می‌شود و یا تولید نمی‌شود شاهد واردات هستیم؛ مانند اقلام هنری و طراحی که در این زمینه واردات انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از