حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
بر اساس گزارش‌های انجام شده؛

افزایش ۶.۵۹ درصدی درآمدهای مالیاتی استان یزد

افزایش ۶.۵۹ درصدی درآمدهای مالیاتی استان یزد

درآمدهای مالیاتی استان یزد در سال ۱۴۰۱، ۱۱۵ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن ۶.۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گزیده شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سال ۱۴۰۱ استان یزد را منتشر کرد که در آن نماگرهای آماری متنوعی همچون نرخ تورم و بیکاری استان، ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در تالار بورس و اوراق بهادار استان، میزان درآمدهای مالیاتی، خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه استان، میزان مصرف نیروی برق، ارزش صادرات غیرنفتی، تعداد عناوین کتاب‌های منتشر شده، تعداد خانوارهای تحت سرپرستی کمیته امداد، میزان مصرف بنزین، تعداد دانشجویان استان و… قابل دسترسی است.

در این نماگر آمده است: نرخ تورم در مناطق شهری و روستایی استان یزد در سال ۱۴۰۱ بر اساس نتایج اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران به ترتیب ۱.۵۴ و ۵.۵۰ درصد می‌باشد.

در سال ۱۴۰۱، ارزش سهام و حق تقدم معامله شده در تالار بورس و اوراق بهادار استان ۱۲۹۷۵۳ میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱، ۱۱۵۱۰۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۶.۵۹ درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱، ۲.۹ درصد اعلام شده است در حالی که نرخ بیکاری جوانان (۲۴-۱۵ساله) ۳.۲۱ درصد بوده است.

خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه استان یزد در سال ۱۴۰۱، با ۱.۶۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، معادل ۱۲۵۱۴۲۰۵ میلیون ریال بوده است.

مصرف نیروی برق در سال ۱۴۰۱، با ۷.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۱۱۵۶۸۵۵ مگاوات ساعت بوده است.

میزان تولید خالص نیروی برق ۵.۱۲ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

در پایان سال ۱۴۰۱، ۲۷۴۲ هزار شماره تلفن همراه واگذار شده و ۵۷۳ هزار شماره تلفن ثابت مشغول به کار بوده که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۵.۳ درصد کاهش و ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

تعداد خانوار با سرپرست زن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در پایان سال ۱۴۰۱.۱۲۳۹۶ خانوار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳.۲ درصد کاهش داشته است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱.۱۴۰۰، ۷۱۴۶۸ دانشجو در موسسات آموزش عالی استان مشغول به تحصیل بوده اند همچنین در سال تحصیلی ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ تعداد دانش آموختگان موسسات آموزش عالی استان ۱۱۲۷۶ نفر می‌باشد.

ارزش صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۱، ۴۷۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۷.۳ درصد کاهش داشته است.

تعداد عناوین کتاب‌های منتشرشده در سال ۱۴۰۱، ۵۳۱ عنوان بوده که نسبت به سال قبل ۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از