حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
افزایش 10 درصدی مصرف سوخت در یزد
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت یزد خبر داد:

افزایش 10 درصدی مصرف سوخت در یزد

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت استان یزد گفت: میانگین مصرف روزانه سوخت در 6 ماهه نخست سال جاری در استان یزد نسبت به 6 ماهه مدت مشابه در سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

محمد شکیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با اشاره به مصرف سوخت در استان یزد گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 6 ماهه نخست سال جاری در استان یزد 2 میلیون و 100 هزار لیتر و میزان مصرف روزانه نفت گاز در همین مدت 2 میلیون و 500 هزار لیتر بوده است که نسبت به 6 ماهه مدت مشابه در سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به جایگاه‌های سوخت در استان یزد ادامه داد: 47 جایگاه سوخت cng در استان یزد فعالیت دارند که 15 جایگاه به صورت دو منظوره خدمات‌رسانی می‌کنند و 32 جایگاه دیگر به صورت تک منظوره فعالیت دارند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت استان یزد افزود: تعداد نازل‌های بنزین معمولی در استان 720 مورد، تعداد نازل‌های بنزین سوپر 299 مورد و تعداد نازل نفت گاز در استان یزد 303 مورد است.

وی تصریح کرد: تعداد کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌های سوخت استان یزد در تعامل استاندار با کشور افزایش پیدا کرد و اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد و چنانچه رانندگان با اضطرار مواجه باشند بیش از یک بار کارت سوخت جایگاه‌ها در اختیار راننده قرار می‌گیرد با این حال 95 درصد از رانندگانی که از کارت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند فقط 30 لیتر سوخت‌گیری می‌کنند.

شکیب‌زاده تأکید کرد: تقریباً 30 تا 35 درصد مصرف روزانه بنزین در استان یزد توسط کارت‌های سوخت اضطراری که در اختیار جایگاه‌داران سوخت قرار گرفته است انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت براساس فروش جایگاه‌های سوخت تعیین می‌شود و هر چه فروش جایگاه‌ها بیش‌تر باشد تعداد کارت‌های سوخت که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد نیز بیش‌تر خواهد بود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از