حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم

امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم

امام‌جمعه موقت یزد گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشورهای جهان تغییر داد و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، آیت‌الله «سید ناصر محمدی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر یزد، تغییر معادلات جهانی به نفع ایران را غیرقابل‌باور برای آمریکایی‌ها دانست و گفت: امروز شاهد بی‌ثباتی کشورهای اروپایی و آمریکایی هستیم به‌طوری‌که در این کشورهای مدعی حقوق بشر شاهد رفتارهای وحشیانه در برابر دانشجویانی هستیم که تنها فریاد دادخواهی مردم فلسطین و توقف جنگ در سرزمین‌های اشغالی را دارند.

وی ایران قوی امروز را قابل‌قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشورهای جهان تغییر داد به‌طوری‌که در همین اواخر بیش از ۷۰ کشور جهان برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم و این همان نتیجه قیام برای خداوند است.

خطیب موقت نمازجمعه یزد عنوان کرد: کشورمان بااقتدار در حالی به رژیم صهیونیستی با انجام این عملیات گوشمالی داد که ده‌ها کشور جهان برای ممانعت از این اقدام جمهوری اسلامی التماس کردند و ایران قوی کاری کرد که کشورها را شگفت‌زده کرد.

وی با اشاره به نامه مرحوم سید محمدعلی وزیری واعظ معروف و بنیان‌گذار کتابخانه وزیری یزد که مرمت مسجد جامع کبیر شهر را نیز انجام دادند گفت:  ۸۰ سال پیش در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۲۳ یادداشتی را از امام راحل (ره) که در آن زمان حدود ۴۰ سال عمر داشتند و مدرس سرشناسی در حوزه علمیه قم بودند، در قالب مقاله‌ای پیرامون مشکلات آن روز جامعه اسلام دریافت می‌کند.

 

وی افزود: امام (ره) در این مقاله خواستار قیامی برای رضایت خداوند بر علیه ظلم استکبار می‎شوند؛ زمانی که سرکردگان جنگ جهانی دوم کشورمان را اشغال کردند و حتی در نشست رؤسای سه کشور اروپایی پادشاه ایران را با اصرار راه دادند؛ ولی امروز با تحقق این قیام الهی، امروز شاهد اقتدار کشورمان هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از